De ce am nevoie de optimizare? Cateodata, cei care ne ocupam cu procesul de optimizare pentru motoare de cautare (SEO), uitam intrebarea esentiala a potentialilor clienti si presupunem ca beneficiile SEO sunt evidente pentru oricine. In timp ce pentru unii a cheltui cateva zeci de mii pentru o campanie SEO este ceva banal, sunt multi pentru care 100 de lei sunt bani aruncati pe fereastra in cazul in care nu li se garanteaza niste rezultate masurabile.
In mare parte, motoarele de cautare sunt cele responsabile pentru traficul generat pe website-uri. De exemplu, in Romania, Google™ are o cota de piata mai mare de 85%. Daca este cineva care doreste sa beneficieze de imensul trafic generat prin Google™, atunci este esential sa aibe afacerea afisata in prima pagina a rezultatelor cautarii. Noua din zece utilizatori nu vor cauta mai departe de prima pagina cu rezultate.
Dar ce presupune procesul de optimizare SEO On Page/ On Site?
Procesul de optimizare pentru motoare de cautare (SEO On Page / On Site) reprezinta activitatea prin care se imbunatateste vizibilitatea unui site (pagina web, blog ) in motoarele de cautare, prin intermediul rezultatelor „naturale” sau neplatite.
Ca si strategie de online marketing, SEO ia in considerare modul in care functioneaza motoarele de cautare si ceea ce oamenii cauta.
In procesul de optimizare a unui site (pagina web) pentru motoare de cautare (Optimizare SEO On Page) pot fi indentificati, in principiu, 5 pasi:
- Analiza site
- Analiza cuvinte-cheie, clasare in principalele motoare de cautare
- Optimizare continut si structura site
- Optimizare metataguri
- Generare sitemap
Se analizeaza continutul si structura site-ului. Daca site-ul este mai vechi, se trece si la o analiza a paginilor indexate in motoarele de cautare, dar si a surselor de traffic ale acestuia.
Se analizeaza cuvintele-cheie din domeniul de activitate promovat prin intermediul web site-ului si concurenta pe aceste cuvinte-cheie. In baza acestei analize, se stabilesc cuvintele-cheie pentru care va fi optimizat web site-ul. Alegerea inteligenta a cuvintelor cheie este cea mai importanta etapa a SEO, aceasta alegere putand influenta decisiv gradul de succes a intregului process de optimizare.
Pentru site-urile cu vechime se poate face o analiza a pozitiei initiale in motoarele de cautare Google/ Yahoo!/ Bing pe cuvintele-cheie alese.
Se editeaza continutul site-ului si se optimizeaza codul HTML, astfel incat sa existe cel putin o pagina optimizata pentru un cuvant-cheie sau grup de cuvinte-cheie
Se analizeaza si se editeaza/creaza titluri si metataguri pentru paginile site-ului care vrem sa indeplineaza obiectivele de clasificare in motoarele de cautare.
Dupa definitivarea structurii finale a site-ului este generat un sitemap in format xml/ txt/ tar.gz care este trimis catre motoarele de cautare Google/ Yahoo!.