online pictures

Online pictures si cativa pasi pentru succesul in Social Media

Social media este o lume a vizualului, a cuvintelor putine si de impact, care trasmit usor un mesaj puternic. Te intrebi de ce Pinterest este atat de de popular in acest moment? Pentru ca are legatura cu o categorie importanta, omniprezenta, de elemente pe care le observam pe retelele de socializare: online pictures.

Pozele sau, in unele cazuri, fotografiile sunt instrumente de social media marketing, perfecte pentru afacerile mici si mijlocii.

Online pictures – de ce avem nevoie de ele?

Imaginile atrag mai usor privirile decat insiruirile de cuvinte, iar acest lucru este extrem de important pentru cucerirea si fidelizarea publicului de pe retelele de socializare.

Nu sunt putine companiile care posteaza zilnic, pe langa continutul obisnuit, fotografii care intregesc in creierele noastre perceptia despre brandurile reprezentate aici. Deci, sunt importante. Acestea fiind spuse, sa vedem cum le putem transforma in unelte functionale si eficiente pentru noi.

Online pictures si Social Media: 7  pasi norocosi

  1. Determina obiectivele de business. Atunci cand construiesti strategia de marketing, ai grija sa incluzi in ea si obiectivele pe care vrei sa le atingi cu ajutorul imaginilor postate pe social media. Tintele sunt variate: cresterea numarului de clienti, a vanzarilor, construirea brandului, raspuns la intrebarile clientilor, fidelizarea lor etc.
  2. Cunoaste-ti audienta. Inainte de a aduga inca o poza/ fotografie la galeria ta de pe Social Media, gandeste-te cine iti va cumpara produsul, cine te va urmari in Social Media si… cine va distribui imaginile publicate de tine in acest mediu.
  3. Construieste o poveste in jurul brandului tau. O imagine face, intr-adevar, cat o mie de cuvinte, insa nu subestima importanta cuvintelor, care vor ajuta ca imaginile sa fie percepute de utilizatori asa cum iti doresti, in sensul indicat de povestea spusa atat de frumos de tine. Odata ce indici corect directia, imaginile isi vor face mai departe treaba fara sa mai fie nevoie de prea multe cuvinte.
  4. Optimizeaza fotografiile pentru motoarele de cautare. Cum faci asta? Simplu – denumiri si alt tags care sa cuprinda cuvinte cheie relevante, sub forma: cuvant_cheie.jpg. Doar asa imaginile  vor deveni vizibile pentru motoarele de cautare.
  5. Deseneaja picioruse imaginilor tale pentru a fi distribuite. Incurajeaza-i pe utilizatori sa ia cuvantul in legatura cu imaginile postate de tine si/sau sa le distribuie in cazul in care sunt pe placul lor. Comment si Share sunt cele doua butoane care incununeaza succesul unor imagini inspirate.
  6. Invita-i pe angajati, clienti, prieteni sa distribuie si ei imagini pe paginile tale sociale… E posibil sa ai surprize extrem de placut in ceea ce priveste gusturile celor care te urmaresc. Rezultatul efortului lor te pot lua si el prin surprindere, in sensul bun.
  7. Masoara eficienta pozelor. Ca orice alt efort de social media marketing, postarea de poze este o activitate ce trebuie monitorizata si evaluata in permanenta. Stabileste care sunt imaginile care indeplinesc urmatoarele conditii: te reprezinta si au succes la publicul tau, si mergi mai departe in aceasta directie.

Succes!