Online Marketing – o noua abordare
Modul in care lumea cumpara produse sau isi alege companiile cu care sa faca afaceri este total schimbat fata de acum cativa ani. Practic, in zilele noastre, atunci cand cautam ceva, de la un furnizor de hartie pana la o firma de curatenie, prima data aruncam o privire pe Internet. Incepem cu Google sau alt motor de cautare, intram in contact cu prietenii nostri, colegi sau chiar rude prin Yahoo Messenger sau Skype, prin e-mail, Facebook sau Twitter, ne facem noi prieteni prin aceleasi metode…
In mod clar, Web-ul a devenit o parte importanta din viata noastra, iar o prezenta remarcabila pe Internet a devenit vitala pentru orice afacere.
Care sunt componentele unei campanii de Online Marketing?
Daca pana de curand scopul marketingului era acela de a gasi clienti prin tehnici agresive, dar foarte putin tintite (publicitate outdoor sau publicitate radio si TV, publicitate prin posta, targuri si expozitii etc.), scopul unei campanii de online marketing (inbound marketing) este de a te face gasit de catre clienti.
O campanie de succes in Online Marketing are trei componente:
- Continutul
Acesta reprezinta substanta oricarei campanii de Online Marketing, este ceea ce atrage potentialul client catre un site sau o afacere. - Optimizare pentru Motoare de Cautare (SEO)
O campanie de optimizare pentru motoare de cautare este menita sa imbunatateasca pozitia de listare a website-ului in principalele motoare de cautare, sa asigure beneficii afacerii prin sporirea traficului pe site si, implicit, printr-un numar mai mare de clienti. - Social Media
Social media amplifica impactul continutului, atragand noi clienti prin distribuirea acestuia prin retelele sociale. Atunci cand continutul este distribuit prin intermediul retelelor sociale si dezbatut la nivel personal, acesta devine mai autentic, mai nuantat, crescand sansele de a atrage clienti.
De ce sa apelam la Online Marketing?
Nu cred ca trebuie sa fii Einstein pentru a intelege beneficiile unei campanii de online marketing. Pe masura ce vanzarile au scazut, bugetele de publicitate s-au micsorat in consecinta, iar valoarea banilor a crescut simtitor. Orice manager este acum foarte atent la modul in care se cheltuiesc banii si la randamentul investitiilor in marketing.
De ce eficienta unei campanii de online marketing este net superioara marketingului traditional:
- O mai buna targetare – marketingul traditional este renumit prin slaba capacitate de a ajunge la publicul tinta. Tehnicile de Online Marketing atrag publicul tinta catre serviciul sau produsul pe care dorim sa-l vindem, usurand mult din munca personalului de vanzari. Aratand interes pentru continutul tau, exista mari sanse ca potentialul client sa fie interesat si de produsele/serviciile tale.
- Costa mai putin – marketingul traditional inseamna a cheltui bani, indiferent daca sunt pentru a cumpara reclama la TV sau spatiu publicitar. Intr-o campanie de Online Marketing este vorba despre a crea continut si a vorbi despre acesta. Un cont pe Facebook nu costa nimic, la fel si pe Twitter. Un blog costa cateva sute de euro, iar randamentul investitiei este mult mai mare.
- Este o investitie, nu o cheltuiala – prin optimizare pentru motoare de cautare si un continut bun se asigura un loc in primele rezultate ale cautarii un timp indelungat, pe cand publicitatea platita (CPM, CPC, CPA etc.) te aduce in prim plan numai atata timp cat platesti.
Doresti sa-ti spunem mai multe despre Online Marketing? Contacteaza-ne!