online and offline

Online and offline: together, forever

Pana cand masinariile vor prelua toate responsabilitatile noastre, inclusiv cea de luare a deciziilor de cumparare, nu avem cum sa amputam offline-ul din activitatile de marketing, oricat de bastinase ar fi interesele noastre in offline. Online and offline este inca una dintre expresiile succesului in activitatea de marketing.

Contactele nu inseamna numai poze de profil si cateva coordonate ale activitatii si reusitelor profesionale. Contactele sunt oameni, pe care ii intalnesti in carne si oase in lumea nonvirtuala, lume pe care unii dintre noi o subestimam de ceva vreme.

Online and offline and online and offline and online and…

E o cursa in care trebuie sa fim atenti sa nu pierdem din ochi tinta dar sa privim din cand in cand si stanga-dreapta. Online-ul si offline-ul lucreaza impreuna si inca foarte bine. Din categoria offline ne vom opri putin deasupra evenimentelor locale de marketing, atat de ofertante, atat la nivel individual cat si de echipa.

Ce poti obtine participand la acest tip de evenimente? Beneficiile se vor vedea, dupa cum te asteptai probabil, online…and ofline.

Online and offline: pe aceeasi linie

Sa vedem asadar, ce beneficii putem „stoarce” la un eveniment de marketing si…cum.

1. Fixeaza-ti in minte un obiectiv pentru eveniment. Fie ca participi la un eveniment cu echipa sau zbori solo, este important sa stii exact care sunt asteptarile tale de la eveniment. Pentru a putea justifica eventualele costuri financiare ori timpul petrecut in afara biroului, un plan de actiune este crucial. Iata cateva exemple de obiective:

  • Recrutare
  • Castigarea de noi clienti
  • Inspiratie pentru continut de blog & social media
  • Oportunitati de job

2. Fa-ti aparitia devreme dar nu sta pana foarte tarziu! Cu cat ajungi mai devreme la un eveniment, cu atat vei reusi sa intri in contact cu mai multe persoane, inclusiv organizatorii evenimentului. Un alt avantaj pentru cei care nu sunt „fashionably late”, ar fi faptul ca se vor bucura de locuri bune, pentru a face eventuale poze si pentru a participa la eveniment cat mai mult posibil. In ceea ce priveste ora de plecare, incearca sa nu stai pana de dimineata la afterparty, mai ales daca se serveste alcool. Nu ai vrea sa strici prieteniile legate in timpul zilei. Sau, cine stie?… 🙂

3. Adu-ti aminte ca esti la un eveniment oficial. Cu o oarecare legatura cu punctul de sus, nu uita ca esti la un eveniment oficial si ai de bifat anumite obiective profesionale. Asta inseamna sa nu sari calul in ceea ce priveste open-barul si felul in care discuti cu… your fellow marketers. Nu uita: felul in care te prezinti reprezinta imaginea companiei! Un indemn bun de tinut la piept: „Keep it professional and know your limits”

4. Daca rasare vreo oportunitate de a participa, sari pe ea! Implicarea publicului in cadrul evenimentului poate lua diferite forme. Cateodata putem vorbi de Q&A, dupa prezentare, alteori de tweet-uri live in care poti impartasi impresii. Oricare ar fi „modelul” pentru care optezi, agata-te de oportunitati pentru a aduce in fata publicului numele breandului sau al companiei pe care o reprezinti.

Online and offline = love

Indiferent unde ne va purta progresul tehnologic, e drum lung pana la intreruperea interactiunilor face to face in scop business. Si nu e motiv de suparare, nu-i asa?!