Oferta speciala: reaprinde flacara dintre tine si clientii tai!
Suntem la inceputul lunii februarie, o luna recunoscuta ca avand un iz romantic, o luna in care parca totul miroase a trandafiri (rosii), fetele sunt mai rumene in obraji, iar…flacaii – plini de elan catre fetele pomenite. Ce moment sa fie deci mai potrivit pentru a reinnoi relatia cu clientii?
Toate business-urile, indiferent de marime, domeniu de activitate, aspiratii de profit, sunt intr-o continua goana dupa clienti noi – lucru care nu este deloc gresit si in niciun caz condamnabil. Insa, in aceasta alergare frenetica dupa mai multi si mai multi clienti, putem pica in capcana de a nu ne mai ingriji asa cum trebuie de clientii existenti. Afacerea se transforma astfel intr-un sac gaurit, prin care tot pierdem clienti si, oricati clienti noi am castiga, business-ul nu creste, nu se dezvolta.
E timpul deci sa le arati clientilor tai cat de mult inseamna pentru tine si ca iti doresti sa aveti o relatie de durata. 🙂
Oferta speciala pentru clienti: „Never let me go!”
Cum le faci clientilor „declaratia de dragoste” perfecta? Copyblogger.com vine cu cateva recomandari de iti e mai mare dragul (si pe care mi-am permis sa le coafez putin):
1. Exprima-ti sentimentele! Una dintre cele mai eficiente cai de a consolida relatia cu clientii existenti este sa deschizi gura si sa le spui ce „simti”. Trimite-le un mesaj (via email) prin care le multumesti pentru fidelitate si prin care te arati onorat de colaborarea dintre voi. E important sa le transmiti clientilor faptul ca ii consideri colaboratori si nu unelte de adus profit (apuse sunt vremurile in care iti permiteai o astfel de atitudine. Personalizeaza adresarea si foloseste o „vocea” umana – brandul tau trebuie sa aiba chip, nume si voce (personalitate) in mintea consumatorului. Ramane la „latitudinea” ta daca adaugi sau nu un call-to-action mesajului (daca da, acesta ar trebui sa fie impachetat ca beneficiu, mai degraba decat ca solicitare).
2. Fa un gest dragut! De la vorbe, e cazul sa treci si la fapte. Poate…”a mixed tape”? Lasand gluma la o parte, pune-ti creativitatea la treaba si vino cu un cadou pe care sa il oferi clientilor tai. Poate fi orice, „the sky is the limit”. Incearca sa nu mergi dupa retete „testate”, fii unic, surprinde-ti clientii si vei fi rasplatit cu siguranta!
3. Daca iti da mana…ofera si un discount! In niciun caz nu vrei sa fii perceput de clienti ca unul care…”vinde numai la reduceri”, asa ca oferirea de discount-uri nu trebuie sa fie o indeletnicire frecventa. Insa, oferite ocazional, pe criterii de…fidelitate, in semn de multumire (vor fi oferite numai clientilor existenti) ele se pot arata cu adevarat pretioase – pe termen lung!
Toata acesta initiativa nu trebuie vazuta ca un proiect maret, nu trebuie sa te dai peste cap ca totul sa fie grandios: un gest imperfect este infinit mai eficient decat unul perfect dar..neconcretizat.