Noutati Facebook (ne)dorite de multi
Pentru cine credea sau spera ca Facebook va ramane pentru multa vreme un simplu adapost virtual pentru milioane de oameni de toate rasele, nationalitatie si credintele, a venit vremea trezirii la realitate. Caci de o saptamana se tot vehiculeaza in spatiul internaut o stire cel putin intriganta: introducerea butonului Want. Desi nu ne asteptam la astfel de noutati, Facebook pastrandu-se inca o retea destul de curatica din punct de vedere al comercializarii de produse, noul buton este vazut de multa lume ca un deschizator de noi drumuri.
Desi oficialii companiei nu au confirmat stirea, dar nici nu au infirmat-o, Tom Waddington, blogger american, a descoperit butonul prin analizarea codului OpenGraph al Facebook. Tot datorita lui, putem vedea si cum va arata butonul, inclus din greseala in componenta unor plugin-uri de pe Facebook.
Noutati Facebook care ne fac sa ne intrebam…
…incotro se indrepta reteaua. Butonul Want ar permite, din cate se pare, adugarea de diverse produse intr-o lista virtuala de cumparaturi, pe care am putea sa le cumparam direct din paginile arhicunoscutei retele de socializare. Astfel, utilizatorii Facebook vor putea vedea lucrurile pe care sunt interesati sa le achizitioneze alti membri ai retelei.
Tot „piratul” Waddington ne mai dezvaluie si urmatoarele amanunte:
„Faptul ca in codul de programare prezent in aceste componente plugin se face referire la expresia socialcommerce, este un indiciu ca noua functie este luata in serios. (…) Facebook planuieste sa permita utilizatorilor sa dea share atat la intentiile de cumparare, cat si lucrurilor deja cumparate, cuprinzand de la obiecte cumparate in jocuri si pana la donatii.”
Cu toate aceste noutati, Facebook incepe oare o metamorfoza?
Introducerea comertului printre „paginile” Facebook se pare ca devine unul dintre lucrurile spre care tinteste reteaua sociala. Cat de multe se vor schimba pentru noi – simpli utilizatori sau companii vanatoare de oportunitati de crestere – vom vedea. Pana atunci: we WANT to know more!