Cand spunem Branding nu spunem numele companiei…
…nu spunem logo, nici slogan, ci spunem mult mai mult decat atat. Branding inseamna de fapt construirea unei perceptii. Procesul de branding are ca tinta principala felul in care iti doresti ca audienta sa perceapa brandul tau.
Un brand este o promisiune, este preambulul unei experiente.
Numele companiei, sloganul, logo-ul, culorile brandului – toate acestea exista numai pentru a accesa in minte compartimentul dedicat experientei oferite de brand. Ele sunt doar chipul care ne aduce aminte de personalitatea brandului, de momentele traite impreuna cu el.
Brandurile ne pot satisface asteptarile, ni le pot depasi sau, in cazul unui scenariu mai putin fericit, se pot situa sub asteptarile noastre.
Esenta unui brand sta in…semnificatia acestuia. Iar semnificatia oricarui lucru o exprimam in cuvinte. Iata de ce cuvintele conteaza. Iata de ce continutul cantareste atat de mult atunci cand vine vorba de branding.
Semnificatia unui brand sta in lucrurile pe care le spun consumatorii despre acesta.
Ca marketeri, incercam sa ne convingem consumatorii sa creeze continut despre brand-urile noastre.
Cum ne convingem clientii sa sustina procesul de branding, de generare de continut pretios?
Cum ii determinam sa vorbeasca despre noi pe Facebook sau Twitter, cum ii motivam sa ne creasca audienta si sa creasca valoarea brandului nostru?
Facem acest lucru printr-un efort continuu de a imbunatati, de a face memorabile experientele asociate cu brandul nostru si prin continutul pe care il publicam.
Consumatorii nu isi vor dori sa vorbeasca despre un brand care nu genereaza continut, care nu atrage in niciun fel atentia, la fel cum, la o petrecere, nu esti tentat sa vorbesti cu persoana care sta intr-un colt, cu ochii permanent in pamant si cu o moaca bosumflata.
Today’s web is an endless 24/7 cycle fed by content and social actions. In this cycle, brands are realizing that content is currency ~ Bryan Rhoads, global content strategy, Intel
Continutul a devenit, intr-adevar, moneda de schimb cu care „cumparam” atentia audientei. Valoarea acestei monede creste prin distribuirea continutului. Share-urile poarta diferite etichete: de validare a continutului, de invitatie la dezbatere, ori poate de dezacord.
Rolul specialistului in content marketing este sa creeze continut ce merita sa fie distribuit.
Optiunile de continut sunt multe –> vezi infograficul oferit de PRWeb.
Treaba ta este sa iti dai seama ce tip de continut iti poate ajuta brand-ul sa cresca in ochii consumatorilor, care tip de continut este mai usor de distribuit. Apoi incepe distractia – a se citi efortul de a aduna resursele pentru a crea continut de o inalta calitate, pe care cat mai multi utilizatori de internet isi vor dori sa il distribuie.
Continutul, discursul brandului, a devenit felia cea mai importanta din noul branding, din identitatea brand-ului, intr-o societate de consumatori care inoata intr-un ocean de brand-uri. Ignorarea lui atrage dupa sine disparitia brandului din mintile consumatorilor, trecerea lui in anonimat.