New marketing – ce ne aduce noul an in acest domeniu

Pentru fiecare specialist in Social Media, SEO sau content marketing exista sute, daca nu chiar mii de oameni de afaceri inteligenti, care nu poseda cunostinte vaste in aceste domenii. Un adevar care nu e deloc greu de digerat sau…absurd, caci a tine carma unei afaceri implica enorm de multe lucruri, nu doar sa tii pasul cu cele mai noi practici din marketingul online.

New marketing: vechi si nou

Content marketing, un tip de marketing inca prea putin cunoscut pe meleagurile autohtone, promite sa isi creasca rata de popularitate pe la noi in 2013. Pentru cei care inca mai au nevoie de lamuriri in ceea ce priveste activitatile din spatele numelui de content marketing, Lee Odden de la toprankblog.com ofera o lamurire destul de clara, de tipul „ce e si ce nu e” marketingul de continut:

Ce NU este: Content marketing-ul nu se limiteaza la crearea de continut media convingator. Nu se refera pur si simplu la crearea continua de continut. Content marketing nu este, de asemenea, doar o tactica SEO sau produsul unor bloggeri prea putin informati.

Ce este: Content marketing-ul se refera la crearea de continut relevant, util pentru un anumit public tinta, cu scopul final de a impulsiona o actiune, un rezultat. Marketerii de continut – cei ce nu sunt doar cu numele – folosesc ca „muze” insighturi, interese, obiective si puncte sensibile ale clientilor, pentru a crea continut valoros, util si nu doar…zgomot. Toate cuvintele au un sens si  un scop cunoscut, construiesc o poveste si nu sunt doar vorbe frumoase aruncate la intamplare in online.

New marketing: ce se intrezareste la orizontnew marketing

Din pacate, pentru multi, marketingul de continut nu este decat o unealta SEO folosita gresit sau careia ii cunosc doar o infima parte din potential. Exista insa si oameni care vad adevaratul potential al acestui tip de marketing, oameni care isi folosesc din plin resursele creative, intr-un efort sustinut de a creste calitatea, utilitatea si, normal, eficienta continutului publicat. Sa speram ca, usor usor, motivatiile si obiectivele superficiale vor fi starpite si continutul nascut din acestea va fi inlocuir de unul valoaros.

Inchei, prezentand cateva dintre gandurile aceluiasi Lee Odden, referitoare la content marketing-ul lui 2013:

  • Eforturi de o inteligenta superioara, indreptate catre crearea de continut bine planificat, documentat, promovat si optimizat
  • Integrarea de continut media propriu, de inalta calitate
  • Din ce in ce mai multe companii vor adopa content marketingul, ca parte esentiala a mixului de marketing
  • Oportunistii vor exploata la maxim elementele de succes ale marketingului de continut, fara a crea insa valoare, ci mai mult orbindu-si clientii
  • Companiile care au investit in social media vor „fora” mai adanc, pentru a gasi metode de a justifica investitiile
  • Convergenta dintre PR si marketing cu crearea de continut va juca un rol esential