Nevoile clientilor: must-know in marketing
Un continut perfect optimizat pentru motoarele de cautare este un continut care se concentreaza pe vizibilitatea crescuta a blogului in online, cu ajutorul anumitor cuvinte cheie. De acord pana aici… Insa pe langa SEO, cei care scriu pe bloguri business trebuie in mod obligatoriu sa satisfaca nevoile clientilor, nevoi gandite in acest context ca intrebari pe care cei din urma si le pun. Gasirea unei metode de a face continutul unui blog vizibil si in acelasi timp util pentru utilizatori are o valoare inestimabila pentru intreaga strategie de marketing online a unei companii.
Nevoile clientilor au fost si vor ramane nucleul activitatii de marketing (nu doar din online) a oricarei companii de succes. Exista in acest moment o serie de metode prin care putem afla, in linii mari, ceea ce ii intereseaza pe utilizatori. Tool-uri ca Google Adwords, Google Analytics, te pot ajuta sa vezi exact ce intrebari ii „macina” pe userii de internet si astfel poti sa ajungi la un continut optimizat si util.
Nevoile clientilor anchetate rudimentar
In unele cazuri insa, e bine sa revii si la metode mai simple, care ti se pot parea chiar rudimentare, pentru a „ancheta” nevoile clientilor. Cum cea mai simpla si logica metoda a afla ceva, de a primi un raspuns, este de a pune intrebari, te poti folosi de acest „instrument”pentru a gasi in online intrebarile „lansate” de utilizatori si pentru a pune si tu la randul tau intrebari.
Pentru a gasi noi subiecte care pot atrage vizibilitatea pentru motoarele de cautare si interesul userilor, trebuie fii pregatit sa investighezi.
Ca un bun detectivi pentru nevoile clientilor, trebuie sa stii exact unde sa cauti raspunsuri. Iata cateva hint-uri:
- Foloseste chestionarele online. Aceste instrumente folosite de marketeri pentru a scoate la lumina nevoile clientilor pot fi cu adevarat folositoare in cazul in care ai un numar rezonabil de respondenti.
- Chestioneaza-ti si angajatii, mai exact pe cei care lucreaza pe departamentele Relatii cu clientii si Vanzari. Ei iti pot oferi informatii pretioase referitoare la nevoile clientilor.
- Viziteaza site-uri de tip Q/ A (Questions/ Answers), cum ar fi Yahoo Answers pentru a gasi cele mai frecvente nedumeriri ale userilor legate de un anumit keyword urmarit de tine. Acest lucru te va ajuta sa ajungi la un continut optimizat si in acelasi timp util.
- Fii atent la sugestiile generate de motoarele de cautare atunci cand tastezi un cuvant cheie. Acestea se pot transforma in subiecte pe care le poti trata in articolele viitoare, pentru a raspunde prin continut la nevoile clientilor.
Nevoile clientilor nu mai sunt o enigma indescifrabila…
…trebuie doar sa fii pregatit sa „sapi” putin pentru a le identifica si apoi pentru a le satisface prin continutul pe care il publici. Astfel nu doar SEO iti va creste vizibilitatea in online, ci si subiectul, ideile folosite in articol. Si pe langa vizibilitate, continutul va atrage si popularitate.
Tu ce metode de a identifica nevoile clientilor folosesti?