Monitorizare online a reputatiei. Vezi ce zic despre tine clientii pe Internet!
Informatiile care apar despre noi pe Internet, adevarate sau false, au un impact serios asupra reputatiei noastre. Avand in vedere nenumaratele cai prin care clientii isi pot exprima opinia despre produsele/serviciile unei companii in online, o reputatie buna nu este un lucru usor de intretinut in acest mediu.
Este foarte importanta capacitatea companiei de monitorizare online a opiniilor exprimate si de oferire de raspunsuri sau solutii la eventualele nelamuriri, nemultumiri sau critici la adresa calitatii bunurilor furnizate. Cand ai dat ultima data cautare pe Google dupa numele companiei sau al produsului pe care il vinzi? Daca tu nu faci asta zilnic, nu inseamna ca nu apar mereu informatii noi despre tine, informatii care pot influenta parerea potentialilor sau actualilor clienti.
Instrumente de monitorizare online si de protejare a imaginii companiei
Este esential sa populezi internetul cu informatii pozitive despre tine si afacerea ta, iar pentru o monitorizare online optima si pentru protejarea reputatiei tale in acest mediu iti vin in ajutor o serie de instrumente
1. Alertele Google
In loc sa verifici zilnic daca ai mai fost „pomenit” in online, pot sa iti programezi asa-numitele Alerte Google (Google Alerts) sa iti trimita notificari in cazul in care numele tau a fost folosit pe Internet. Este o metoda extrem de eficienta si in acelasi timp FREE!
2. Da un search pe Twitter cu numele tau pentru o monitorizare online a reputatiei tale
Este extrem de usor sa dai o cautare rapida pe Twitter dupa numele companiei/produsului tau. Din pacate nu toti care au de facut o plangere despre produsele/serviciile tale vin direct la tine. Oamenii au tendinta de a presupune ca orice companie este activa pe Twitter, asa ca o problema de care tu nu ai aflat poate insemna pentru utilizatori o problema ignorata de tine.
3.Fa-ti un profil pe Google
Nu dureaza mult si nu te consta nimic! Iti poti adauga la profil poze, link-uri catre website sau catre profilurile de pe retelele sociale, poti chiar sa adaugi o mica descriere a companiei tale. Un profil pe Google scade riscul ca primele rezultate ale cautarii numelui tau sa fie generate de utilizatori – implicit scade riscul ca primele rezultate sa fie negative.
4. Creeaza un blog cu numele companiei tale
Cumpararea unui domeniu (cel mai indicat e sa fie chiar numele companiei) te ajuta sa controlezi mult mai usor rezultatele generate de motoarele de cautare. Daca adaugi in mod regulat continut pe blog, motoarele de cautare iti vor „rasplati” activitatea pozitionandu-te favorabil in pagina de rezultate.
5. Fii prezent pe cele mai populare forum-uri
Forumurile de business sunt indexate destul de repede si bine de Google din cauza cantitatii mari de continut adaugat zilnic. Participarea activa pe forumuri te ajuta sa fii prezent printre primele rezultate ale cautarii.
Este foarte important sa iti pastrezi curata reputatia in online, acest mediu devenind cel mai eficient canal de transmitere a informatiilor, la care aproape toata lumea are acces.