modalitati de promovare online

Exista o multitudine de modalitati de promovare online. Tu le cunosti?

Conexiunea dintre un brand si consumatorii / cumparatorii lui se realizeaza in multiple moduri in mediul online, care este unul darnic in oferirea de modalitati de promovare. In online lucrurile stau diferit fata de offline, iar diferenta trebuie acceptata chiar si de marketerii mai conservatori.

Am citit de curand o opinie a unui specialist in marketing, care spunea ca marketingului online nu trebuie abordat diferit, ci trebuie vazut ca o extindere a marketingului traditional.

Personal, nu sunt de acord cu aceasta opinie, dintr-un motiv pe care nu l-as inscrie neaparat la categoria explicatii de specialite dar pe care il consider valid: cred ca in online cu totii avem tendinta sa ne comportam diferit, de la persoane fizice la companii, iar atitudinea nu are cum sa corespunda cu cea din mediul offline.

Si atunci cand vine vorba de modalitati de promovare online, tentativele de mutare in acest mediu a unor modele care au functionat in offline nu au avut succesul scontat. Online-ul este un mediu al oamenilor tineri si nonconformisti, al unor oameni care nu mai „gusta” promovarea traditionala, asa ca totul trebuie vazut prin aceasta perspectiva.

Sa vedem care sunt principalele modalitati de promovare online practicate in prezent:modalitati de promovare online

Modalitati de promovare online platite

Sunt acele modalitati de promovare cu iz usor traditional de care vorbeam si care, desi au fost dezvoltate special pentru Internet, aduc putin cu modalitatile practicate in mediul offline. Este vorba de bannerele publicitare, de anunturile pay-per-click si de sponsorizarile online. Totusi, popularitatea enorma a retelelor de socializare a improspatat aceste modalitati de promovare online, aducand cateva cateva canale de promovare (Facebook, Twitter, LikedIn, Youtube) ca optiuni pentru marketerii „cibernetici”. Acestia au gasit spatiul publicitar oferit de retelele de socializare oportun pentru promovarea brandurilor.

Modalitati de promovare online castigate

Aceste modalitati de promovare online se refera la publicitatea neplatita, razultat al eforturilor PR-ului de a castiga un loc in anumite publicatii care apar pe Internet. De asemenea, aici mai putem vorbi si de promovarea facuta de clienti, datorata capacitatii brandului de a genera buzz si word-of-mouth.

Modalitati de promovare online proprii

La aceasta categorie intra site-ul de prezentare, blogurile, newsletter-urile, conturile de pe retelele sociale ale companiei. Content Marketing (marketingul de continut) este un concept din ce in ce mai vehiculat si practicat de companiile care vor sa castige o buna reputatie in online. Continutul pe care il publica o companie in online are efect pe termen lung asupra fidelizarii clientilor, fiind un bun pretext de starnire a comunicarii dintre companie si clientii sai.
modalitati de promovare online

Modalitati de promovare online sociale

Activitatea companiei pe retele de socializare este o modalitate extrem de indragita de marketerii care activeaza in online, motivul principal fiind ca este gratuita si de impact (in cazul in care este utilizata corespunzator). Interactiunea companiei cu clientii in retelele de socializare poate inspira si celelalte metode de promovare online, eficientizandu-le.

Tu ce modalitati de promovare online folosesti?