E nevoie doar de o calatorie de cateva statii cu metroul ca sa intelegi rapid cam cat de important este sa adaptezi mesajul pe care vrei sa il promovezi online pentru dispozitivele mobile.

Nu ar fi pacat ca utilizatorul care foloseste smartphone-ul in drum spre casa sa nu poata vizualiza mesajul tau? Ce sa mai spun de cel care foloseste smartphone-ul in excursii, in statia de tramvai sau in timp ce asteapta sa ii vina randul la dentist…

QUE Mtl Subway Wireless 20130925

Te intrebi ce tip de continut este indicat pentru mobil, extragandu-l din tot continutul dedicat online-ului in general? Sau in ce fel influenteaza continutul mobil alte eforturi de marketing online (SEO, social media, ad-uri).

Odata cu update-ul Google Hummingbird, mediul mobil nu mai este vazut ca un canal separat. Marketerii vizionari considera deja de multa vreme optimizarea pentru mediul online mobil drept o cerinta obligatorie ce trebuie incorporata in mixul de marketing. In caz contrar, risti alienarea clientilor.

In momentul de fata, trebuie sa realizezi ca accesibilitatea pe mobil a continutului publicat de tine nu mai este doar un curent, o fita, ci este, pe bune, o necesitate. Si mai trebuie sa fii constient de felul in care aceasta nevoie iti afecteaza strategia actuala de content marketing.

Pentru ca strategia de mobile marketing sa fie de succes, trebuie sa intelegi felul in care audienta ta gaseste informatia in mediul online mobil si obiceiurile sale de consum. Doar asa vei putea sa creezi continut care sa se simta natural si nu adaptat pentru a se incadra in cerintele dispozitivelor mobile.

mobile-content1

Unul din cele mai importante puncte se refera la design-ul site-ului tau, care trebuie sa fie flexibil, adica sa contina elemente ce se pot modifica/adapta in functie de rezolutia dispozitivului pe care este accesat site-ul. In acelasi timp, consumatorii se asteapta la o experienta congruenta pe toate dispozitivele si canalele pe care acceseaza site-ul, asa ca ai grija sa le oferi ceea ce isi doresc, conform unei identitati asumate a brandului tau.

Mobile content marketing – statistici de folosire:

Pe glob:

  • Pana in 2016, se asteapta ca numarul dispozitivelor mobile la nivel global sa depaseasca populatia lumii. (Cisco)
  • Traficul realizat pe dispozitive mobile reprezenta mai mult de 13% din traficul online general, in august 2012. (Cisco)
  • Google, Facebook, Yaoo, Amazon si Wikimedia reprezinta top 5 cele mai vizitate site-uri pe dispozitive mobile. (comScore 2013)

telefoane

In Romania:

  • 9% dintre romani detin smartphone-uri, iar 63% dintre acestia cauta zilnic produse si servicii pe Google
  • 34% dintre detinatorii de telefoane mobile inteligente au facut la un moment dat o achizitie direct de pe telefonul lor
  • 90% dintre ei cauta informatii locale pe telefon

Foarte important!

Un smartphone este un instrument care il ajuta pe utilizator sa gaseasca rapid informatii. Iata de ce marketingul de continut mobil trebuie sa se concentreze pe functionalitate si accesibilitate.

Sa zicem ca ai un restaurant si vrei ca utilizatorii de smartphone sa te gaseasca usor. Simplu: asigura-te ca pe varianta online a site-ului tau oferi informatiile de baza, esentiale, pe care un utilizator de telefon mobil inteligent le doreste: specificul restaurantului, date de contact (adresa cu harta interactiva, numar de telefon, adresa de email etc.).

Mobile content marketing: plusuri (+)

  • Continutul accesibil pe mobil atrage trafic pe site-ul tau.
  • Cautarile realizate pe mobil atrag vanzari suplimentare.
  • Cautarile realizate pe mobil atrag actiuni offline.
  • Cautarile realizate pe mobil sunt o componenta importanta din procesul decizional.
  • Cautarile pe mobil atrag reactii rapid online sau offline

mobile-content

Mobile content marketing: minusuri (–)

  • Mesajul transmis in mediul mobil nu satisface nevoile audientei.
  • Proprietarii de site-uri care nu inteleg felul in care audienta foloseste dispozitivele mobile.
  • Design ajustat pentru a se potrivi cu mediul mobil, nu insa si continut adaptat

Practici laudabile de mobile content marketing:

Formatarea pentru mobil ar trebui sa fie unul din elementele esentiale ale strategiei dedicate continutului mobil.

Atunci cand scrii pentru mobil trebuie sa fii sigur ca scrii pentru mobil:

  • Continut scurt, culori indraznete si un design minimalist.
  • Gandeste-te mai intai la o experienta nemaipomenita pentru utilizator, apoi optimizeaza design-ul.
  • Scrie un titlu scurt, care capteaza atentia utilizatorului si este relevant.
  • Introdu continut video.
  • Ia in considerare tehnologiile care detecteaza locatia, cum ar fi aplicatiile iOS sau Android care folosesc GPS-ul – doar in cazul in care consideri ca vor creste loialitatea clientilor.
  • Include numere de telefon pe care poti da click pentru a apela direct, harti interactive sau alte elemente interactive care ii pot ajuta pe utilizatori sa ia legatura mai usor cu tine.

Mobile-content-6

10 trucuri pentru a crea email-uri potrivite pentru smartphone-uri

72% dintre utilizatorii de telefoane mobile inteligente isi verifica emailul de cel putin sase ori pe zi, incepand cu ora 7 dimineata.

Asa ca, fie ca ai sau nu un website cu un design adaptat pentru mobil, nu poti ignora realitatea (cea enuntata mai sus). Daca ai investit intr-o campanie pe email si nu esti sigur ca email-ul primit de audienta poate fi citit usor si pe telefon, fara a se pierde nimic din mesaj, nu e bine deloc.

De fiecare data cand trimiti un email, trebuie sa iei in calcul ca o parte imensa din abonati vor vizualiza mesajul tau pe telefon sau pe tableta – nu pe PC sau laptop.

Treaba ta este asadar sa te asiguri ca 1. Emailul este deschis si citit 2. Experienta traita de utilizator nu este cu nimic mai prejos decat cea pe care ar fi trait-o daca ar fi deshis emailul pe laptop.

email-newsletter

 

 Iata 10 secrete pe care le poti urma pentru ca emailul tau sa arate bine pe telefon:

1. Subiectul emailului trebuie sa fie scurt.

Nu e tocmai floare la ureche sa scrii un subiect de email puternic in cateva caractere. Insa efortul iti va fi rasplatit daca reusesti. Incearca sa te limitezi la 40 de caractere sau chiar mai putin.

2. Foloseste un template cu o singura coloana.

Pe ecranul unui telefon, coloanele multiple apar de obicei condensate si creeaza confuzie la navigare. Continutul afisat pe o singura coloana este solutia optima pentru mobil, simplificand designul si scotand in evidenta lucrurile importante.

3. Limiteaza continutul emailului la o latime de pana in 600 de pixeli.

Chiar daca cele mai multe dintre dispozitivele mobile adapteaza designul receptiv (responsive design), exista si exceptii.

Atunci cand latimea emailului tau are mai putin de 600 de pixeli, utilizatorii nu vor avea probleme cu vizualizarea acestuia.

Seteaza un atribut de latime in template-ul email-ului tau sau foloseste proprietatea de latime in CSS pentru a face ajustarile.

4. Foloseste un font mare.

Daca scrii cu un font de 10 pixeli (dificil de citit si pe desktop), care va fi micsorat si mai mult de ecranul dispozitivului mobil, cei mai multi din cei care primesc emailul il vor sterge inainte sa-l citeasca.

Un font de 13 sau 14 pixeli este mult mai usor de urmarit atat pe desktop, cat si pe mobil. Nu-ti fie frica sa te duci chiar mai sus de atat.

mobile-email-comparison

5. Afiseaza imagini mici

Imaginile mici reduc timpul de incarcare si latimea de banda. Foarte multi utilizatori de telefoane mobile inca folosesc conexiuni 3G sau chiar mai slabe, asa ca viteza de incarcare a imaginilor este vitala.

O varianta este sa micsorezi imaginea cu 50% sau sa o comprimi la o rata de compresie mai mare decat in mod normal, pentru a incarca imaginile mai repede si pentru a conserva latimea de banda a utilizatorului.

6. Transmite un call to action distinct

Un call to action ar trebui sa il determine pe cei care primeste email-ul sa intreprinda o actiune. De obicei, acea actiune se refera la a da click pe un buton care il conduce in continuare pe calea dorita de tine.

Butonul pe care trebuie sa apese utilizatorul trebuie sa fie suficient de mare astfel incat sa poata fi apasat cu degetul pe touchscreen. Daca e nevoie sa apese de mai multe ori pentru a continua sa interactioneze cu continutul tau, e posibil ca cititorul sa se opreasca in acest punct.

7. Nu pune call to action-ul pe o imagine.

Unii clienti de email au optiunea de a afisa doar imaginile primite de la adresele verificate. Asa ca daca folosesti o imagine pentru call to action, iar destinatarul emailului nu are imaginile activate pentru adresa ta, call to action-ul va fi… invizibil.

8. Evita barele de meniu

Cum degetele nu sunt la fel de precise ca un cursor, barele de meniu si de navigatie nu sunt tocmai cele mai inspirate elemente de design pentru email.

Limiteaza-te la elementele standard ale unui email: link-uri si imagini.

9. Nu suprapune link-uri

Link-urile suprapuse creeaza aceleasi probleme ca orice forma mica de navigatie.

Daca in acelasi paragraf exista pe doua randuri consecutive link-uri, ai grija ca acestea sa nu fie pozitionate unele sub altele, pentru ca utilizatorul sa nu dea click din greseala pe alt link decat cel dorit.

E okay sa incluzi intr-un email mai multe link-uri, insa nu ar fi rau sa iti arunci ochii pe o previzualizare a acestuia si sa separi link-urile de alt text, imagine sau spatiu liber.

10. Testeaza email-ul pe dispozitive multiple

Nu iti face griji! Nu e nevoie sa iti cumperi o suta de telefoane mobile pentru a testa felul in care se vede emailul tau pe ele.

Exista tot felul de servicii care realizeaza automat teste pe un numar mare de dispozitive si clienti de email. Litmus este unul dintre aceste servicii (testeaza peste 30 de clienti de email).

Litmus

 

Experienta utilizatorului ar trebui sa fie prioritatea ta numarul 1.

Gandeste-te doar cum te simti atunci cand deschizi un email pe telefon si acesta nu este afisat corespunzator. Oricat te-ar interesa subiectul, nu intotdeauna ai timp sau rabdare sa descifrezi mesajul.

In loc sa il pui pe destinatarul email-ului tau intr-o pozitie incomoda, ai putea mai bine sa aloci putin timp crearii unui email care poate fi deschis si citit cu usurinta pe telefon sau orice alt dispozitiv mobil. Nu?

tableta