1. Cat de mare a ajuns comertul electronic mobil pana in momentul de fata?
  2. Care sunt practicile cumparatorilor in functie de dispozitivul folosit la cumparare?
  3. Cat de mare este problema legata de conversia pe mobil?
  4. Ce trebuie sa stiu despre aplicatiile de retail?

Sunt intrebari pe care poate ti le pui despre mobile commerce

In momentul de fata, comertul efectuat pe dispozitive mobile, fie ca vorbim despre smartphone-uri sau tablete, este mare. De la an la an, tot mai multi oameni isi fac cumparaturile online folosind telefonul sau tableta.

Sa vedem si cateva date.

mobile commerce

mobile commerce mobile commerce mobile commerce

Au trecut deja cativa ani de cand dispozitivele mobile au devenit concurenti seriosi pentru computerele personale, in ceea ce priveste accesarea internetului. Iata care sunt activitatile utilizatorilor de smartphone-uri sau tablete, ce au legatura cu retailerii online:

Utilizatorii de smartphone-uri…

…citesc email-uri trimise de retaileri.
…primesc texte cu oferte speciale din partea retailerilor.
…localizeaza magazine/verifica programul de functionare/cauta directii
…cauta produse
…descarca sau folosesc cupoane

 Utilizatorii de tablete…

…cauta produse/ informatii despre produse
…citesc email-uri trimise de retaileri.
…compara preturi in timp ce isi fac cumparaturile online
…citesc recenzii ale unor produse, magazine
…identifica locurile in care sunt vandute produsele

Pentru a gasi anumite produse, utilizatorii de internet:

  • Folosesc motoarele de cautare (smartphone 54%, tableta 57%, PC 69%)
  • Efecteaza cautari diresct pe site-urile retailer-ilor (smartphone 42%, tableta 51%, PC 60%)
  • Email-uri din partea retailer-ilor (smartphone 26%, tableta 27%, PC 38%)

81% dintre cumparatorii online isi citesc emailurile folosindu-si telefoanele mobile, acestea fiind mereu la indemana lor.

67% dintre cumparatorii online spun ca au fost inspirati sa cumpere un produs sau serviciu dupa ce au deschis un email pe telefon.

Dincolo de marele avantaj al mobilitatii, telefoanele au cateva minusuri care fac intreaga operatiune de cumparare mai greoaie. Aceste dezavantaje influenteaza dimensiunea tranzactiilor: 56% dintre utilizatorii de smartphone-uri realizeaza tranzactii de pana in 50$. In ceea ce priveste utilizatorii de tableta, lucrurile stau ceva mai bine: doar 41% fac cumparaturi care nu depasesc 50$.

Motivele principale ale reticentei utilizatorilor de dispozitive mobile fata de cumpararea de produse

mobile commerce mobile commerce mobile commerce

In momentul de fata, foarte putini utilizatori folosesc aplicatiile de retail pentru dispozitivele mobile, desi acestea sunt cele mai confortabile, mai usor de folosit. Motivele sunt variate: unele aplicatii se descarca greu, sunt dificil de utilizat, au nevoie de upgrade, nu sunt bine securizate.

In concluzie…

Telefoanele mobile (inteligente) sunt preferate de utilizatorii de dispozitive mobile cand vine vorba de cumparaturi online, insa tranzactiile efectuate pe acestea sunt considerabil mai mici decat cele efectuate pe tableta.

Cumparaturile offline au si ele de castigat de pe urma informatiilor obtinute de cumparatori cu ajutorul dispozitivelor mobile.

Cei care nu isi fac cumparaturile pe telefon dau vina pe marimea ecranului si pe securitatea indolielnica a platilor.

Tabletele atrag cele mai mari venituri in m-commerce.

Bugetul pentru mobile ramane inca modest

 

*Datele folosite in acest articol sunt extrase din raportul „The State of Mobile Commerce in 2014”, prezentat de Sucharita Mulpuru (VP si analist principal la Forrester Reasearch), in cadrul Monetate Summit 2014.