De ce…”creeaza un blog” inca mai functioneaza
Unii sustin ca blogging-ul e de domeniul trecutului, insa nimic nu poate fi mai aproape de adevar. De ce atat de multe companii inca mai creeaza un blog in 2012, cand pare ca aceasta unealta de comunicare a strans ceva praf pe ea? Raspunsul e simplu: pentru ca inca functioneaza. Cum te poate ajuta un blog si care sunt motivele pentru care companiile comunica prin acest canal?
Creeaza un blog pentru ca:
1. Iti vei imbunatati abilitatile de povestitor. A tine un blog inseamna a fi capabil sa spui o poveste, fie ca e in cuvinte, imagini, clipuri video sau podcasturi. Povestea din jurul unui brand este in acest moment o bucata esentiala din marketing (de continut). Arta povestirii in acest domeniu nu tine atat de mult de talent, cat de o abilitate ce trebuie „hranita” constant. Practica te face mai bun, iar blogging-ul este instrumentul perfect de slefuire a acestei calitati.
2. Iti vei imbunatati abilitatile de comunicare. Odata cu perfectionarea abilitatilor de povestitor, vei reusi sa iti imbunatatesti si abilitatile de comunicare. Nu stii sa te vinzi, comunicarea este deficitara din cauza stilului tau introvertit, timid? Blogging-ul te va ajuta sa elimini aceste obstacole. Cu cat inveti sa comunici mai bine, cu atat iti va fi mai usor sa iti „vinzi” propriile idei, aptitudini si cunostinte celor din jur.
3. Sharing is caring. Intr-o lume in care toti incearca sa ne vanda ceva, cei care stralucesc sunt cei care ne ofera fara sa ceara nimic in schimb, pe langa produsele si serviciile pe care le scot pe taraba. Blogul e o platforma pe care o poti folosi pentru a oferi lumii o parte din cunostintele tale (nu pe toate ;), reusind astfel sa le starnesti admiratia si, mai mult, sa ii faci curiosi in ceea ce te priveste.
4. Vei putea sa te pozitionezi ca lider de opinie. Care este motivul principal (real), cu greutate pentru care compania X isi creeaza un blog? Ei bine, blogul, ca mijloc de transmitere a mesajului te ajuta sa iti construiesti credibilitate. Este o modalitate prin care poti sa te pozitionezi ca lider de opinie, oferindu-ti vizibilitate in ochii…motoarelor de cautare si, implicit, ai consumatorilor.
5. Te ajuta sa vezi cat ai crescut. Uneori e amuzant sa iti periezi ego-ul (cu totii avem nevoie de asta din cand in cand), sa vezi cat de departe ai ajuns. Felul in care comunici, continutul pe care il oferi lumii si raspunsurile pe care le primesti sunt indicatori de luat in seama ai acestei evolutii. Bucura-te de ei!
Iata de ce in 2012 compania X creeaza un blog…
Comunicarea a ajuns la alt nivel, consumatorii iti vorbesc de la egal la egal, relatia de subordonare a disparut complet, esti respectat daca nu esti doar un produs/ serviciu bun, ci daca pe langa acestea mai ai si o atitudine, o voce care rasuna peste celelalte.
Verdict? Blogul ramane in picioare in strategia de comunicare.