Asamblarea unui mesaj publicitar persuasiv
Atunci cand vine vorba de construirea unui mesaj publicitar convingator, trebuie sa ne bazam pe o serie de elemente: abilitatile noastre, experienta si…un set de instrumente pe care e bine sa il avem mereu la indemana.
In cazul unui copywriter, setul de intrumente este compus din cuvinte. Atunci cand incepem sa contruim un mesaj publicitar, indiferent de natura lui, apelam la cuvinte. Gasim astfel in trusa noastra cuvinte de toate felurile, pe care incercam sa le aruncam intr-o hora care sa devina irezistibila destinatarului mesajului nostru. In aceasta lume a cuvintelor, exista un soi de lege a firii ce poate fi exprimata prin adaptarea unui citat celebru din Ferma Animalelor, a lui Orwell:
All words are equal, but some words are more equal than others.
Cuvintele persuasive detin puterea in orice mesaj publicitar eficient
Numim asadar cuvinte persuasive cuvintele cu cea mai mare putere asupra procesului nostru decizional, mai pe romaneste, cuvintele care reusesc sa ne convinga sa actionam in folosul comerciantului.
1. Tu – unul dintre cele mai puternice cuvinte din lumea copywritingului, isi ia puterea din invocarea sinelui. Da-i impresia destinatarului mesajului ca i te adresezi direct si vei reusi sa faci primul pas catre scopul tau final, acela de a-l convinge. Daca „Tu” este o arma puternica, Andrei/ Andrei Popa este o arma de mii de ori mai puternica; folosirea numelui clientului este cea mai eficienta cale de a-i atrage atentia si ii ofera acestuia iluzia ca ceea ce ii transmiti prin mesajul publicitar este „croit” special pentru el.
2. Gratis – Cine nu iubeste gratuitatile? Indiferent insa de puterea pe care o are acest cuvant, e bine sa il folosesti cu cap. Nu de alta, dar daca il trambitezi non-stop e posibil sa atragi in jurul tau o groaza de „vanatori de gratuitati”, care nu se vor transforma cel mai probabil in super-clienti (clienti fideli).
Use free only when it makes sense, and only in the right context.
3. Pentru ca – De ce ai nevoie de un produs/ serviciu? Pentru ca…! Unul dintre principiile cunoscute ale comportamentului uman spune ca atunci cand ii ceri unui om o favoare, vei avea mai mult succes daca ii oferi un motiv pentru care ii soliciti acea favorare. Oamenilor pur si simplu le place sa aiba un motiv pentru actiunile lor. Chiar si un motiv slab e mai buna decat…niciun motiv.
4. Acum! Una din trasaturile omului modern este ca isi doreste sa obtina lucrurile imediat. Am vazut ceva, ne-a placut, trebuie sa il avem acum! Din acest motiv, cuvintele care fac referire la secunda in care am citit randurile: premii instant, obtine pe loc functioneaza ca un intrerupator care aprinde o sectiune a creierului nostru. Chiar daca de cele mai multe ori iminenta promisiunii nu prea are legatura cu realitatea, lucru mirosit de cei mai multi dintre noi, folosirea cuvintelor amintite atrage beneficii incontestabile.
5. Nou! Desi este demonstrat faptul ca raspundem mai bine la brandurile cunoscute, noutatea este o caracteristica importanta pentru orice produs. Cum stabilesti o relatie fireasca intre doua caracteristici aparent contradictorii? Ei bine, daca brandul tau si-a construit o imagine cu care publicul rezoneaza, noutatea poate fi introdusa in ecuatie prin intermediul unor noi functii, de exemplu. Nu te apuca sa strici produse bune, doar de dragul noutatii. Noutatea funcioneaza ca un…luciu pentru produsul tau, atunci cand este folosita cu iscusinta.
Un mesaj publicitar trebuie sa fie persuasiv…
…altfel nu isi atinge scopul. Cuvintele de mai sus reprezinta insa numai o parte din ingredientele succesului, restul stand in mainile cuvantatorului… 🙂