Cum sa publici un mesaj online perfect pe retelele de socializare
Nu cred ca exista marketer care sa nu isi doreasca o reteta prin care sa creeze post-uri perfecte pe retelele de socialiare. Prin „perfecte” ar trebui sa intelegem postari care primesc aprecierea publicului internaut, masurata in like-uri, share-uri, comentarii etc. Distribuirea pe scara larga a unui mesaj online este o confirmare a eficientei acestuia.
Desi nu exista o „formula magica”prin care poti compune mesajul perfect, ce va fi „aclamat” de intreg internetul, exista cateva linii mari dupa care te poti ghida, atunci cand publici pe cele mai importante retele sociale online.
Pentru un mesaj online iubit de utilizatori
Iata cateva trucuri prin care poti compune un mesaj online eficient pe retelele sociale ale momentului:
1. Facebook
- Fii pozitiv. Un mesaj scris intr-o nota optimista va fi mai atragator pentru fanii paginii tale si ii va incuraja sa il distribuie mai departe;
- Ataseaza un link. Trimite-ti fanii pe website. In cele din urma, pagina de Facebook exista pentru a-ti sustine business-ul.
2. Google+
- Da tag. Atunci cand crezi de cuviinta, tag-uieste oameni si branduri in postarile tale, pentru a incuraja interactiunea pe pagina.
- Imagini mari. Nu te multumi cu pictogramele care apar automat atunci cand postezi ceva, ci ataseaza postarii tale o imagine mare, care sa atraga atentia utilizatorilor.
3. Pinterest
- Evita figurile umane – imaginile care nu contin chipuri umane sunt redistribuite cu 23% mai mult decat celelalte.
- Rosu stop. Imaginile in care predomina culoare rosie sau portocalie sunt redistribuite de doua ori mai mult decat celelalte imagini.
Iata si un orar cu intervalele de timp optime (si cele mai putin inspirate) pentru publicarea unui mesaj online, pentru fiecare din cele mai utilizate retele sociale:
Optim | Nepotrivit | |
1 PM – 4 PM | 8 PM – 8 AM | |
1 PM – 3 PM | 8 PM – 9 AM | |
2 PM – 4 PM | 5 PM – 7 PM | |
8 PM – 1 AM | ||
Google + | 9 AM – 11 AM | 6 PM – 8 AM |
7 AM – 9 AM | 10 PM – 6 AM | |
5 PM – 6 PM |
Mai multe in infograficul publicat de entrepreneur.com, aici.
Eu am obtinut cele mai bune rezultate cu postarile de la ora 11, 11.30. Am testat si cu 13 si cu 15, insa ca sa prinzi acel val dintre 13 si 16, cred ca trebuie publicat efectiv mai devreme. Acum Facebook ofera si statistici orare pentru fiecare pagina, deci e extrem de usor pentru fiecare sa se orienteze efectiv pe cazul sau.