Mediul online si miturile din social media
Mediul online a fost zguduit puternic odata cu aparitia social media. Multe companii s-au grabit sa isi faca pagini de Facebook, conturi de Twitter si bloguri corporate, incercand sa se conecteze cat mai repede la aceasta retea imensa care promitea atat de multe. Si multi dintre acestia au facut o greseala capitala: au considerat ca in online esti gasit automat de audienta. Ei bine, desi in mediul online este mult mai simplu sa iti tergetezi audienta, lucrul acesta nu se realizeaza automat, ci are la baza o strategie de marketing care tine cont de tinte specifice si de auditoriul targetat.
Si nu e singurului mit din mediul online, acesta fiind ca o padure din care s-au nascut multe povesti fantastice.
Mediul online. Cateva mituri depre social media
1. Numarul de like-uri masoara succesul. Ei bine, foarte multi merg pe principiul „marimea conteaza” atunci cand hotarasc daca activitatea unei companii are sau nu succes in mediul online. Un numar mare de like-uri pentru pagina de Facebook a companiei nu inseamna ca se vor inregistra cresteri in vanzari si nici macar o crestere a notorietatii. Numarul de like-uri este intr-adevar important, insa este doar o usa care poate duce spre succes, daca ai cheia potrivita.
2. Exista experti in social media. Daca intalnesti pe cineva care se autointituleaza „guru” in mediul online, fugi si nu te uita inapoi. De ce? Pentru ca mediul online si in special social media se afla intr-o continua si extrem de rapida transformare. Marketerii specializati pe social media, cei cu adevarat profesionisti, sunt constienti ca lucrurile pot evolua enorm doar intr-o noapte, in timp ce ei dorm. Asa ca, multi prefera noptile albe – a se citi invatare continua.
3. Mediul influenteaza definitiv mesajul. Nu trebuie sa uiti niciodata ca mesajul este cel care primeaza, avand mai multa greutate decat mediul care il gazduieste. Chiar daca este gazduit de Facebook, Twitter, Youtube, LinkedIn, nu trebuie sa te bazezi pe faptul ca mesajul isi va gasi audienta in mod magic, fara sa fie nevoie de munca de cercetare.
4. Social media inseamna „noile” media. „Noile” media sunt mereu altele, in permanenta schimbare. Asa cum la un moment dat ziarele, radioul si televiziunea erau considerate noile media si ulterior au devenit traditionale, e timpul acum ca si mediul online sa se „maturizeze”, numarandu-se printre media „traditionale”.
Mediul online adaposteste din pacate prea multi amatori…
…care cred ca pot face treaba in mod profesionist. Mediul online (in special social media) este intr-adevar un mediu mai relaxat, insa asta nu inseamna ca aici va functiona marketingul „dupa ureche”.
Avem nevoie de mai multi specialisti in mediul online, mai multi oameni care sa fie tot timpul la curent cu evolutia social media si cu oportunitatile pe care le ofera mediul online.