Termenul de blog vine de la combinatia intre termenii “web” si “log” – “weblog”, care a fost in cele din urma prescurtat la varianta “blog”.
In anii 1990, cand au aparut pentru prima data blogurile, ele erau in principiu niste jurnale online, in care autorii ofereau informatii din vietile personale. De atunci, blogurile au evoluat, ajungand astazi sa includa continut scris si media pe subiecte precum stiri, politica, muzica, mancare, afaceri si multe altele. Ba chiar exista si bloguri despre cum sa scrii bloguri.
Asa cum s-a intamplat cu mult resurse nou aparute, antreprenorii vizionari au recunoscut formatul de blog ca fiind un instrument de marketing si au inceput sa-l foloseasca pentru a oferi clientilor informatie si update-uri, precum si ca mod de a-si spori activitatile. De acest punct, bloggingul a devenit o strategie de marketing noua si eficienta.
Ce este marketingul prin bloguri
Marketingul prin bloguri este procesul prin care ajungi la publicul tinta al afacerii tale prin intermediul unui blog. Initial, proprietarii de afaceri aveau un blog separat de site-ul companiei, dar astazi cele doua pot fi integrate cu usurinta, pentru a face mult mai simpla gestionarea lor, precum si pentru a inlesni accesul vizitatorilor. Multi proprietari de companii folosesc o platforma de blogging, sa cum este WordPress, atat pentru site cat si pentru blog.
In continuare, pe masura ce bloggingul a devenit mai facil si mai popular, multe afaceri au pornit in prima instanta de la un blog, spre deosebire de abordarea in care se lansa intai afacerea si abia apoi venea in completare si blogul.
Avantajele marketingului prin bloguri
Prin insasi natura lor, blogurile sunt ideale pentru marketing, ele oferind continut nou pentru a atrage oamenii, precum si un mod in care consumatorii si afacerile pot interactiona. Iata mai jos alte cateva beneficii ale blogurilor.
1. Sunt ieftin de lansat si de intretinut. La pretul pe care il platesti pentru un nume de domeniu si pentru hostingul web, poti avea un setup personalizat de marketing pe blog.
2. Sunt usor de gestionat. Majoritatea platformelor de blogging sunt usor de utilizat, astfel ca daca poti folosi copy si paste, drag and drop si poti incarca diverse fisiere, poti avea un blog cu un aspect profesional.
3. Aduc trafic pe site. Oferirea de sfaturi, update-uri si alt continut nou pe blog va da clientilor un motiv bun pentru a veni si a reveni pe site-ul afacerii tale si pentru a face chiar achizitii.
4. Imbunatatesc marketingul prin intermediul motoarelor de cautare. Google in mod special are o pasiune pentru gasirea si clasificarea continutului nou. Din acest motiv, multi antreprenori folosesc bloggingul in mod specific pentru optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO).
5. Iti permit sa castigi incredere si credibilitate. Oamenilor le place sa stie cu cine fac afaceri. Cu ajutorul unui blog poti dovedi ca esti expert pe domeniul tau si poti oferi ponturi utile si alte informatii valoroase – toate acestea ajutand consumatorii sa se simta bine cu privire la cheltuirea banilor pe produsele sau serviciile pe care le ai de oferit.
6. Implica publicul tinta. Desi multe afaceri prefera acum Twitter si alte platforme de social media pentru angajament, blogurile iti pot permite sa ai o conversatie cu publicul tau tinta, sa construiesti incredere si chiar o relatie cu acesta. In plus, prin bloguri ai parte de feedback si poti oferi servicii dedicate clientilor.
7. Creaza mai multe sanse de profit. Blogul poate gazdui reclame, poate promova produse afiliate si, in plus, poti avea sponsori, beneficiind astfel de surse suplimentare de profit pentru afacerea ta.
Dezavantajele marketingului pe blog
La fel ca orice altceva in aceasta viata, exista si o parte negativa a bloggingului.
1. Poate consuma mult timp. Crearea de continut nou si actualizarea permanenta a blogului iti poate lua mult timp. Astfel, iti poate fi de ajutor sa angajezi scriitori freelanceri si chiar un asistent virtual.
2. Necesita un flux constant de idei. Alaturi de timp, ideile de continut nou reprezinta una dintre cele mai mari provocari cu care se confrunta bloggerii.
3. Poate fi nevoie timp pana vei ajunge sa vezi rezultatele. Poate dura ceva pana vei incepe sa construiesti un public pentru blogul tau si nu vei avea parte imediat de trafic.
4. Trebuie sa fie si marketat. Folosesti blogul pentru a-ti marketa afacerea, dar pentru ca totul sa functioneze, oamenii trebuie sa stie despre blog, ceea ce inseamna ca trebuie sa gasesti un public tinta si sa iI atragi catre blogul tau.
Cum poti face marketing pe blog
Poti demara un blog in numai cateva minute si sa-l folosesti pentru a-ti promova afacerea. Numai ca gestionarea permanenta si marketingul impun un anumit timp!
1. Fa-ti un plan de marketing prin intermediul blogului. Ce vei posta pe blog? Stiri, ponturi, resurse, etc? Cat de des vei actualiza blogul – zilnic, saptamanal, etc.?
2. Creaza-ti blogul. Decide ce platforma de blogging vei folosi si configureaza totul, inclusiv customizarea potrivita afacerii tale. Asigura-te ca folosesti acelasi logo pe blog ca si pe site (daca ai un site separat) pentru a mentine coerenta. Daca folosesti o platforma gratuita pentru bloguri (ceea ce nu este recomandabil pentru blogurile de business) alege-ti un nume de domeniu care sa faca trimitere catre blog, astfel incat sa fie mai usor pentru clienti sa ajunga la site-ul tau.
3. Umple rapid blogul cu cateva postari. Cititorilor nu le va placea sa viziteze un blog cu una-douapostari. Adauga zece sau chiar mai multe postari pentru inceput si apoi treci la programul regulat de postari pe care ti l-ai stabilit.
4. Marketeaza-ti blogul. Este foarte usor sa integrezi social media pe blog, in asa fel incat postarile tale de blog sa ajunga la urmaritori. Include-ti blogul si in materialele de marketing.
5. Raspunde la comentarii. Nu uita ca blogurile sunt sociale, astfel ca oamenii pot pune intrebari, pot oferi feedback sau isi pot impartasi opinia. Sterge postarile spam.
6. Foloseste-te de blog pentru a incuraja inscrierea pe site sau abonarea la newsletter. Abonarile si inscrierile sunt un alt mod excelent prin care poti determina clientii interesati de afacerea ta sa revina pe site si prin care poti mari sansele ca acestia sa cheltuie bani pe site-ul tau.
Sursa: thebalancesmb.com