Principalele doua forme de marketing digital sunt marketingul online si marketingul offline. In timp ce marketingul offline implica canale media precum radio, televiziune si reclama prin telefon, marketingul online cuprinde sapte categorii majore:
1. Optimizarea pentru motoarele de cautare – SEO
2. Marketingul prin motoarele de cautare – SEM
3. Reclama Pay-per-click – PPC
4. Marketingul de continut
5. Marketingul pe retelele de socializare (SMM)
6. Marketingul afiliat
7. Marketingul prin email
Vom discuta despre fiecare dintre acestea mai detaliat in cele ce urmeaza.
Optimizarea pentru motoarele de cautare – SEO
Potrivit Search Engine Land, SEO vine de la Search Engine Optimization – Optimizare Pentru Motoarele de Cautare. Vorbim practic despre procesul prin care reusim sa obtinem trafic din rezultatele cautarilor gratuite, organice, editoriale sau naturale de pe motoarele de cautare.
Intelegand modul in care motoarele de cautare ierarhizeaza si listeaza site-urile in lista lor de rezultate, poti reusi sa iti optimizezi site-ul si sa maximizezi sansele ca acesta sa se claseze bine pentru cautari relevante.
Cu toate acestea, algoritmii motoarelor de cautare sunt in continua schimbare, ceea ce face absolut obligatoriu pentru orice business sa ramana mereu la curent cu cele mai bune practici, astfel incat sa aiba un ranking cat mai bun pentru cuvintele cheie relevante.
Marketingul prin motoarele de cautare si reclamele pay-per-click
SEM (Search Engine Marketing – Marketingul prin Motoarele de Cautare) este procesul prin care reusesti sa obtii trafic pe site prin achizitionarea de reclame pe motoarele de cautare. Google AdWords este din multe puncte de vedere cea mai populara platforma de cautare platita folosita de catre marketeri, urmata de Bing Ads. Dincolo de acestea, mai exista o serie de platforme PPC (Pay-Per-Click) de rang 2, ca si optiuni de advertising pay-per-click pe retelele sociale majore.
In mod obisnuit, SEM si reclama PPC sunt procese care se desfasoara prin intermediul motoarelor de cautare, care incaseaza de la advertiseri o suma prestabilita, de fiecare data cand cineva da click pe reclama lor.
In timp ce motoarele de cautare au profituri frumoase din acest model, proprietarii de site-uri au un beneficiu din faptul ca isi pot targeta astfel in mod precis potentialii clienti.
Marketingul prin continut
Potrivit Content Marketing Institute, marketingul prin continut este “o abordare strategica de marketing, axata pe crearea si distribuirea de continut valoros, relevant si coerent, pentru a atrage si a mentine o audienta definita clar si, in cele din urma, pentru a determina actiuni profitabile din partea clientilor”.
Practic, marketingul prin continut este procesul continuu ce se concentreaza pe comunicarea cu clientii fara sa le vinzi intotdeauna ceva. Companiile ar trebui sa utilizeze strategiile de marketing prin continut pentru a educa clientii oferindu-le informatii coerente si valoroase. De cealalta parte, clientii la randul lor, rasplatesc companiile prin actiuni si loialitate.
Indiferent de tipul de marketing pe care il practici, marketingul prin continut ar trebui sa fie o parte a strategiei tale, si nu ceva separat. Continutul de calitate este o parte integranta a tuturor formelor de marketing, inclusiv marketingul prin social media, SEO, PR, PPC, marketing inbound si strategia de continut.
Marketingul in social media – SMM
Foarte multi dintre noi stim extrem de multe lucruri despre retelele de socializare in calitate de utilizatori finali, insa in general cunostintele despre marketingul prin intermediul retelelor de socializare sunt mult mai limitate.
Marketingul in social media este un mod excelent prin care companiile isi pot indeplini obiectivele in ceea ce priveste construirea echitatii de brand, imbunatatirea serviciilor pentru clienti, contactul cu clienti noi si colectarea de feedback de la clienti.
Daca o companie poate crea pe retelele de socializare continut care sa ofere valoare altora, inseamna ca se poate conecta intr-un mod profitabil cu clientii.
Marketingul afiliat
Marketingul afiliat este procesul prin care poti castiga un comision promovand produsele altor persoane sau altor companii. Gasesti un produs care iti place, il promovezi catre alte persoane (in general prin intermediul blogului pe care il detii) si castigi astfel o parte din profitul pentru fiecare vanzare pe care o faci.
Marketingul prin email
Marketingul prin intermediul emailului este de mult timp un pilon important pentru orice companie care incearca sa genereze vanzari prin internet. Acest tip de marketing ofera contact direct cu clientii si iti permite sa atragi potentiali clienti catre site.
In cativa pasi foarte simpli poti oferi update-uri, stiri interesante, remindere, etc, catre clientii tai, in doar cateva minute. In acelasi timp, poti folosi aceste newslettere ca produse printabile, utilizate prin trimitere directa sau chiar ca flyere.
Atunci cand folosesti instrumentele adecvate, trimiterea de emailuri personalizate (care arata profesionist si reprezinta compania asa cum iti doresti) poate fi foarte simpla.
Oamenii vor branduri in care pot avea incredere, companii care ii cunosc, mijloace de comunicare personalizate si relevante, precum si oferte adaptate necesitatilor si preferintelor lor. Iar marketingul digital este metoda perfecta prin care poti oferi acest lucru clientilor tai!