Marketing trends sau…indicatoare catre viitor
Traim intr-o epoca a uneltelor de marketing din ce in ce mai performante, mai ofertante, totul limitandu-se parca la timpul pe care suntem dispusi sa il alocam acestui proces complex de promovare al produselor si serviciilor. Eficienta inseamna prezenta pe multiple retele online, publicarea constanta de continut, monitorizare si management permanent al acestuia.
Cand spun marketing trends (tendinte in marketing, pentru cei sensibili la englezisme), ma refer la acele tendinte pe care nu ar trebui sa le ignori, pentru ca sunt cele care stabilesc directia marketing-ului.
5 marketing trends de bifat
1. Content marketing: juniorul marketingului online a crescut si devine pe zi ce trece tot mai fermecator in ochii companiilor-vanatoare de awareness.
Desi in momentul de fata, marketing-ul pe Facebook le-a luat ochii celor mai multe companii, tot mai multe incep sa realizeze importanta unei activitati extinse pe o plaja cat mai mare de canale: Twitter, bloguri, Google+, etc.
2. Mobile Marketing: ascensiunea rapida a marketingului optimizat pentru telefoanele inteligente si tablete nu cred ca mira pe nimeni. Acest lucru are legatura in mod sigur cu popularitata in continua crestere a dispozitivelor mobile. Din ce in ce mai multi consumatori citesc continut online, isi verifica e-mailul si fac cumparaturi cu ajutorul lor.
Faptul ca anumite site-uri „colecteaza” 30-40% din trafic de pe dispozitivele mobile spune multe despre importanta integrarii marketingului mobil in strategia generala de marketing a companiilor.
3. Marketing digital integrat
Companiile cu o strategie inteligenta de marketing au inteles importanta abordarii marketingului digital in mod integrat. Cu cat eviti sa privesti tacticile de marketing in mod izolat, si le integrezi intr-un tot, cu atat vei fi mai eficient.
4. Social Media
Desi multe companii au o alta parere, social media este un univers complex, si implica un talent de mare jongleur pentru marketer. Un tool care poate sa administreze la un nivel inalt activitatea pe retelele de socializare a devenit marele deziderat al multor companii de software.
5. Marketing continuu
Marketerii trebuie sa inteleaga un lucru foarte important: pentru a putea fi vizibil in spatiul online (in cautarile Google, pe retelele de socializare), e nevoie de o activitate continua. Asta nu inseamna ca a apus vremea campaniilor, ci doar ca acestea trebuie incluse intr-un efort neincetat de a ramane printre cei care sunt vazuti de ochii utilizatorilor (cumparatorilor). Google uraste tacerea si ii pedepseste aspru pe cei mai putin guralivi.