Marketing digital – pe podiumul invingatorilor in 2013
„The past cannot be changed, but the future is yet in your power” spune o vorba celebra. Insa, de multe ori e mai usor sa rescrii istoria decat sa faci o previziune valida a vremurilor urmatoare. Totusi, in spiritul sfarsitului de an, in care aproape toata lumea face rezumate ale anului scurs si isi da cu parerea despre anul ce va urma, cred ca putem arunca pe masa cateva „viziuni” de marketing pentru 2013. Sa vedem ce ne spun specialistii despre marketing digital, content marketing, marketing direct etc. in B2B.
Sa vorbim despre marketing: digital, direct…in 2013
Asadar, in ciuda celor pentru care lumea se sfarseste maine, sa vedem cam cum va arata scena de marketing anul viitor (De la MarketingProfs citire):
1. Marketing digital in crestere: este destul de evident pentru toata lumea ca marketingul digital devine principalul canal de generare a cererii. In 2013, el isi va continua expansiunea.
2. Servicii de marketing digital extinse: In urma adoptarii in masa a marketingului digital, serviciile prestate in aceasta zona vor cunoaste un boom. Consultanti, agentii si servicii noi vor lucra in folosul noilor clienti.
3. Content marketing pentru toata lumea. Marketingul de continut se va gasi in tot mai multe dintre initiativele de marketing ale anului urmator.
4. Campanii integrate. Marketerii vor deveni adevarati jongleori ai cat mai multor canale si tactici, in incercarea de a construi campanii integrate cat mai complexe, cat mai stralucitoare pentru ochii atat de putin impresionabili ai consumatorilor.
5. Marketingul direct revine: acesta se va agata de marketingul digital, aflat in ascensiune puternica. Potentialul solutiilor de marrketing direct va reusi sa razbata pana la sufletul marketerilor sofisticati.
6. Imasurabilul va deveni masurabil. Cum ROI-ul devine esential pentru adoptarea oricarei tactici de marketing, in 2013 vor fi gasite solutii de masurare unor tactici aparent imasurabile.
7. PPC in declin – bugetele de marketing vor ocoli anul viitor PPC-ul, orientandu-se spre alte solutii platite.
Marketing digital: la anu’ si la multi ani!
Acestea sunt previziunile, ramane sa vedem daca 2013 le va confirma sau nu .