Brand-urile in general stiu cam ce lungime ar trebui sa aiba continutul cuprins in panourile publicitare, print-uri sau spoturi TV. Insa atunci cand vine vorba de continutul generat in mediul online (tweet-uri, postari pe Facebook, videoclipuri) stii care este lungimea ideala pe care ar trebui sa o aiba mesajele publicate de tine?
Desigur, regulile exista ca sa fie incalcate, iar informatiile de mai jos trebuie considerate doar sugestii. Lungimea unui mesaj publicat in online ar trebui sa fie interconectata cu tipul de continut si cu audienta careia te adresezi, asa ca e bine sa ai in minte aceste elemente inainte de a lua orice decizie.
Cat e prea putin? Cat e prea mult?
Poate ca esti prea succint sau poate te lasi luat de val si scrii mult prea mult – oricare ar fi directia spre care tinzi, lucrurile pot fi corectate cu putin autocontrol, dupa ce afli cam care ar trebui sa fie lungimea unui text online.
Exista, din fericire, cercetari solide legate de lungimea continutului publicat in mediul online, asa ca ii voi lasa pe cercetatori sa te ghideze.
Lungimea ideala a unui tweet este intre 71-100 de caractere
In cine ar trebui sa ai incredere atunci cand vine vorba de lungimea ideala a unui mesaj postat pe Twitter?
Simplu. Chiar in Twitter, care a publicat un ghid de business pentru a-ti veni in ajutor: https://business.twitter.com/basics
“Tweet-urile sunt limitate la 140 de caractere pentru a putea fi consumate cu usurinta oriunde, chiar si printr-un sms. Nu exista o lungime magica pentru un tweet, insa un raport recent realizat de Buddy Media a relevat ca Tweet-urile cu o lungime mai mica de 100 de caractere au parte de o rata de angajament cu 17% mai mare. ”
Rezultatele Buddy Media se incadreaza in datele oferite de o cercetare similara realizata de Track Social, in cadrul unui studiu pe 100 de branduri celebre, populare pe Twitter. Track Social a descoperit de asemenea ca lungimea ideala a unui tweet este de aproximativ 100 de caractere.
Analiza lor a gasit chiar si un varf al retweet-urilor pentru mesajele cu o lungime cuprinsa intre 71-100 de caractere (asa-numitele tweet-uri medii). Tweet-urile cu o astfel de lungime au suficiente caractere pentru ca cel care a publicat initial sa poata transmite ceva valoros, iar cel care preia tweet-ul sa poata adauga un comentariu.
Lungimea ideala a unei postari pe Facebook este mai mica de 40 de caractere
Patruzeci de caractere inseamna putin. (aceasta afirmatie are 37 de caractere).
Insa 40 este numarul magic pe care Jeff Bullas l-a gasit ca fiind cel mai eficient in studiul despre brandurile de retail pe Facebook. El a masurat angajamentul fata de posturi, in functie de rata de like si comentarii, iar mesajele cu cel mult 40 de caractere au avut parte de 86% mai mult angajament fata de mesajele cu o alta lungime.
In acelasi timp, grupul mesajelor cu maxim 40 de caractere a reprezentat cea mai putin numeroasa categorie studiata (doar 5% dintre posturi au avut aceasta lungime), asadar si urmatoarea categorie (mai numeroasa) poate fi considerata ca o buna practica: postarile pe Facebook cu maxim 80 de caractere au o rata de angajament cu 66% mai mare.
Multe alte studii realizate au confirmat performanta superioara a posturilor scurte pe Facebook. Unul dintre ele este cel realizat de BlitzLocal, care a analizat aproape 120 de miliarde de impresii Facebook si a descoperit ca performanta scade pe masura ce lungimea posturilor creste. Datele lor au constatat avantaje semnificative pentru postarile de tip intrebare, cu lungimi intre 100-119 caractere.
Lungimea ideala a unui titlu Google+ este mai mica de 60 de caractere
Pentru a maximiza lizibilitatea si aspectul mesajelor pe care le publici pe Google+, ar trebui sa te asiguri ca textul incape pe o singura linie. Demian Farnworth de la Copyblogger a studiat “punctul de rupere” pentru Google+ si a stabilit astfel ca textul publicat nu trebuie sa depaseasca 60 de caractere.
Sfatul lui Demian merge si mai adanc. In cazul in care nu poti sa rezumi titlul Google+ la un singur rand, e cazul sa treci la planul B. Scrie o prima propozitie geniala.
“La ultima actualizare, Google a schimbat aspectul postarilor astfel incat sa poti vedea doar trei randuri inainte de link-ul Read more. Cu alte cuvinte, prima propozite trebuie sa fie extrem de atractiva pentru a convinge oamenii sa dea click pe Read more.”
In ceea ce priveste lungimea totala, posturile Google au in medie 156 de caractere, conform Quintly Research. Quintly a stabilit de asemenea ca nivelul cel mai inalt de angajament apartine postarilor cu o lungime de 5 caractere, iar pe locul doi se situeaza cele cu 442 de caractere. Concluzia? Poti sa scrii foarte putin dar si destul de mult pe Google+ si sa te bucuri de rezultate bune.
Lungimea ideala a unui titlu este de 6 cuvinte
Potrivit KISSmetrics, creierul nostru are tendinta sa absoarba doar primele trei si ultimele trei cuvinte din titlul unui articol. Asadar, daca vrei sa maximizezi sansa ca titlul continutului tau sa fie citit integral, ar fi bine ca acesta sa contina maxim sase cuvinte.
Desigur, titlurile din sase cuvinte sunt rare si greu de scris. Daca nu poti sa te limitezi la sase cuvinte, trebuie sa stii cum sa scrii titlul astfel incat sa ii cresti sansele de a fi citit.
“Ca o regula, daca nu incape intr-un tweet, e prea lung. Insa permite-mi sa sugerez ca in loc sa iti faci griji legate de lungime, ar fi indicat sa te preocupi ca fiecare cuvant sa conteze. In special primele si ultimele 3.” (Bnonn, KISSmetrics)
Lungimea ideala a unei postari pe blog este de 1600 de cuvinte (7 minute de citire)
Atunci cand a masurat continutul cu performante notabile in online, Medium s-a concentrat in special pe atentie, nu pe click-uri. Cat timp ramane un cititor pe un articol?
Studiul efectuat de cei de la Medium a relevat faptul ca postarea ideala pe blog are o lungime de sapte minute.
Pentru a ajunge la acest numar, Medium a masurat numarul mediu de secunde petrecute pe fiecare post si l-a comparat cu lungimea post-ului.
In termeni de numar de cuvinte, o sedinta de 7 minute de citire inseamna in jur de 1.600 de cuvinte citite. O postare care contine multe fotografii ar trebui sa contina in jur de 1000 de cuvinte.
Concluzia studiului realizat de Medium:
“Ce este de fapt important este sa scrii oricat de mult consideri de cuviinta. Nu te simti constrans de presupusa capacitate redusa de concentrare a publicului tau. Daca depui efort in ceea ce faci, audienta te va rasplati.”
Latimea ideala a unui paragraf este de 40-55 de caractere
Vorbim de aceasta data de o alta coordonata: latimea unui text. Expertul in social media Derek Halpern a depistat doi factori legati de latimea textului publicitar care influenteaza performanta acestuia:
- Latimea continutului creeaza senzatia de simplitate sau complexitate
- Latimea continului este esentiala pentru maximizarea intelegerii cititorului
In ceea ce priveste latimea ideala a unui paragraf, aceasta trebuie sa contribuie la senzatia de text aerisit si sa faca paragraful usor de citit.
“Problema este asigurarea unui nivel maxim de lizibilitate si a unui aspect simplu, intervalul perfect fiind intre 40 si 55 de caractere pe linie sau, cu alte cuvinte, o coloana de continut a carei latime variaza intre 250-350 de pixeli (in functie de tipul si marimea font-ului).”
40-55 de caractere inseamna intre 8-10 cuvinte pe linie. Liniile mai scurte de text par mai usor de citit; utilizatorii se concentreaza mai bine si trec mai usor de la o linie la alta. Paragrafele de inceput scrise cu un font mai mare – asadar mai putine cuvinte pe linie – functioneaza ca o linie de start in citirea continului.
Lungimea ideala a liniei de subiect a unui email este de 28-39 de caractere
Un studiu realizat de Mailer Mailer a observat felul in care numarul de caractere din subiectul unui email influenteaza click-urile si deschiderea mail-ului. Iata rezultatele:
4-15 caractere: 15.2% deschid; 3.1% click
16-27 caractere: 11.6% deschid; 3.8 click
28-39 caractere: 12.2% deschid; 4% click
40-50 caractere: 11.9% deschid; 2.8% click
51+ caractere: 10.4% deschid; 1.8% click
Dincolo de lungimea ideala, poti sa ai in minte cateva recomandari legate de “masura” subiectului mail-ului. In general, se recomanda sa scrii maxim 50 de caractere, desi MailChimp subliniaza ca pot exista exceptii:
“Regula generala in email marketing este sa tii linia subiectului sub 50 de caractere. Analiza noastra a gasit acest lucru ca fiind in general valabil. Exceptia apare in cazul audientei foarte targetate, atunci cand cititorii apreciaza informatiile aditionale in subiectul mail-ului.”