Link dofollow vs. link nofollow
Ce este un link dofollow si de ce este atat de adorat de specialistii SEO? Inainte de a vedea cu ce se mananca linkurile dofollow, propun sa vorbim putin de the evil brother, link-ul nofollow. Nofollow este un link cu un atribut nesuferit: informeaza motorul de cautare ca link-ul nu trebuie sa influenteze pozitionarea in SERPS (search engine results pages), clasamentul stabilit de motorul de cautare.
Pentru ca lucrurile sa fie cat mai clare, un link text obisnuit, scris in HTML, are urmatoarea forma:
<a href=”https://www.wmm.ro/”>Web Media Marketing</a>
In cazul in care acestui link i se adauga atributul rel=”nofollow”, acesta va avea rolul de a spune stop motoarelor de cautare. In HTML, un astfel de link va arata in felul urmator:
<a href=”https://www.wmm.ro/” rel=”nofollow”>Web Media Marketing</a>
Un link doffollow este un link “pur”, lipsit de atributul nofollow, adica este luat in considerare de motoarele de cautare. Crawlerii (robotii) lui Google vor lua asadar in considerare aceste linkuri atunci cand evalueaza site-urile si le pozitioneaza in rezultatele afisate utilizatorilor.
Cum reactioneaza Google atunci cand da de un link dofollow?
Sa presupunem ca ai lasat un comentariu pe un site/blog care are linkuri de tip dofollow. Comentariul tau, care contine si adresa ta de web este vazut ca un backlink veritabil, iar Google il va lua in considerare. Ce se intampla cand roboteii Google ajung pe un site? Acestia incep sa caute link-uri si, daca dau de unul nofollow, trec mai departe plictisiti. Atunci cand ajung la site-ul cu link-uri dofollow, la comentariul tau, roboteii iau urma link-ului si ajung la tine pe site. Il examineaza bine si apoi raporteaza lucrurile interesante gasite aici, construindu-ti rankingul.
Nu este greu de dedus ca un site cu dofollow atrage mai multi vizitatori. Insa reversul medaliei este ca un site cu acest atribut se transforma intr-un adevarat magnet pentru spam. Din acest motiv, foarte multe siteuri/bloguri sunt de tipul nofollow.
Link dofollow – link cu atribut pretios
Exista din fericire si bloguri care nu au atributul “nofollow” la linkurile din comentarii si de care te poti folosi pentru a “momi” crawlerii Google. Exista chiar site-uri care iti prezinta colectii de bloguri dofollow, unde poti lasa comentarii. Este important insa sa lasi comentarii la subiect, pentru a nu fi bagat in oala spammerilor de catre moderatorii acestor bloguri.
Mult succes la link building!
Multumesc, am aflat si eu care este diferenta dintre cele 2, sunt un bloger la inceput. As vrea sa aflu ce trebuie facut sa poti lasa cititorii de pe blog sa lase comentarii de tip dofalow. Succes
Buna, ma bucur ca ti-a fost de folos articolul. Acum, trebuie sa stii ca, implicit, toate platformele au nofollow. Pentru a permite comentarii de tip dofollow pe blogul tau trebuie sa faci cateva setari.
Uite aici un articol despre cum se face: http://dofollow.info/blog/how-to-make-your-wordpress-or-blogger-blog-dofollow/
Bafta in blogging!
@Alexandra: Interesant si destul de bine argumentat articolul. Mult succes in continuare.
@Alin: Comentariile de tip dofollow, te expun in fata spamerilor, dar daca stii sa controlezi acesta miscare, o poti folosi in favoarea ta. Mult succes si tie in blogging!
Foarte util articolul acesta!
pacat pentru ca apropae toate au no follow
Ce este mai bun ancora sau dofollow?
m-am inselat tot cu nofolow e :)))
Foarte interesant, auzisem de aceste tipuri de link-uri, dar nu stiam diferenta dintre cele doua. Pentru un blogger la inceput este un articol foarte folositor. Acum stiu mult mai bine cum sa ma organizez in asa fel incat sa pot obtine mai multe link-uri dofollow. Informatii foarte utile.
Am setat si eu cateva linkuri nofollow pentru a stopa transferul de pr,conform articolului scris aici.
Multumesc de informatie !
Foarte util acest articol!
Articolul despre cum să permit comentarii de tip dofollow pe blogul meu este imposibil de accesat și citit. 408 Forbiden este ce mi se zice. O mână de ajutor, vă rog?
Foarte util. Multumim!