link dofollow

Link dofollow vs. link nofollow

Ce este un link dofollow si de ce este atat de adorat de specialistii SEO? Inainte de a vedea cu ce se mananca linkurile dofollow, propun sa vorbim putin de the evil brother, link-ul nofollow. Nofollow este un link cu un atribut nesuferit: informeaza motorul de cautare ca link-ul nu trebuie sa influenteze pozitionarea in SERPS (search engine results pages), clasamentul stabilit de motorul de cautare.

Pentru ca lucrurile sa fie cat mai clare, un link text obisnuit, scris in HTML, are urmatoarea forma:

<a href=”https://www.wmm.ro/”>Web Media Marketing</a>

In cazul in care acestui link i se adauga atributul rel=”nofollow”, acesta va avea rolul de a spune stop motoarelor de cautare. In HTML, un astfel de link va arata in felul urmator:

<a href=”https://www.wmm.ro/” rel=”nofollow”>Web Media Marketing</a>

Un link doffollow este un link “pur”, lipsit de atributul nofollow, adica este luat in considerare de motoarele de cautare. Crawlerii (robotii) lui Google vor lua asadar in considerare aceste linkuri atunci cand evalueaza site-urile si le pozitioneaza in rezultatele afisate utilizatorilor.

Cum reactioneaza Google atunci cand da de un link dofollow?

link dofollow
Sa presupunem ca ai lasat un comentariu pe un site/blog care are linkuri de tip dofollow. Comentariul tau, care contine si adresa ta de web este vazut ca un backlink veritabil, iar Google il va lua in considerare. Ce se intampla cand roboteii Google ajung pe un site? Acestia incep sa caute link-uri si, daca dau de unul nofollow, trec mai departe plictisiti. Atunci cand ajung la site-ul cu link-uri dofollow, la comentariul tau, roboteii iau urma link-ului si ajung la tine pe site. Il examineaza bine si apoi raporteaza lucrurile interesante gasite aici, construindu-ti rankingul.

Nu este greu de dedus ca un site cu dofollow atrage mai multi vizitatori. Insa reversul medaliei este ca un site cu acest atribut se transforma intr-un adevarat magnet pentru spam. Din acest motiv, foarte multe siteuri/bloguri sunt de tipul nofollow.

Link dofollow – link cu atribut pretios

Exista din fericire si bloguri care nu au atributul “nofollow” la linkurile din comentarii si de care te poti folosi pentru a “momi” crawlerii Google. Exista chiar site-uri care iti prezinta colectii de bloguri dofollow, unde poti lasa comentarii. Este important insa sa lasi comentarii la subiect, pentru a nu fi bagat in oala spammerilor de catre moderatorii acestor bloguri.

Mult succes la link building!