link building

Ce inseamna link building?

Vorbeam in post-ul anterior de tehnici SEO white-hat si black-hat si despre felul in care Google face departajarea metodelor folosite in campaniile SEO. Link buildingul (atragerea de link-uri catre site), care se poate incadra la ambele categorii, este o activitate destul de migaloasa, necesitand un efort sustinut din partea companiilor ce isi doresc sa fie in topul rezultatelor oferite de motoarele de cautare.

Activitatea de atragere a link-urilor nu este, asadar, una usoara. Motivele insa nu sunt deloc greu de inteles: este necesara obtinerea unui numar cat mai mare de link-uri de la un numar cat mai mare de domenii, in mod constant.

Concret, de ce este important link building-ul?

Pentru cei care se gasesc „la capatul” unui link, link building-ul este o tehnica de SEO extrem de…pretioasa, din varii motive. Pentru ca subiectul este destul de larg, voi rezuma avantajele astfel:

  • Transfer de Page-rank
  • Awareness
  • mai buna pozitie generala in motoarele de cautare
  • mai buna pozitionare pe cuvintele cheie de pe care primesti link-ul

Backlink-urile (link-urile de la un site/ blog A catre un site/ blog B) sunt, asadar, extrem de important pentru  SEO, deoarece afecteaza Page Rank-ul si afisarea site-ului sau blogului in motoarele de cautare. Obtinerea de backlink-uri se poate face in mod natural, organic, legaturile catre pagina fiind datorate relevantei continutului sau aprecierii primite din parte unui alte pagini.

A doua varianta este crearea de backlink-uri in mod intentionat, voit. Inscrierea in directoare, link-exchange-ul, cumpararea de link-uri din recenzii, retelele sociale, sunt alte metode de a face link building.

Link building: cantitate sau calitate?!

link buildingCei tentati sa se axeze doar pe generarea de link-uri in mod artificial ar trebui sa stie ca si in acest caz, ca in multe altele, conteaza foarte mult si calitatea link-urilor obtinute.

Teoretic, cele mai bune backlink-uri sunt cele contextuale (din cadrul unui articol, nu din sidebar sau footer) provenite de la un site al carui domeniu principal este acelasi cu cel al site-ului tau, iar anchor text-ul (partea vizibila dintre-un hyperlink) este sau cuprinde cuvantul cheie pe care vrei sa optimizezi pagina respectiva. Valoarea unui backlink mai tine si de varsta acestuia, tipul link-ului (imagine sau text), textul ce incojoara acel link si relevanta fata de pagina catre care se face trimiterea.

Desi Google spune ca „backlink-urile ar trebui sa fie obtinute natural ”, in realitate, aproximativ 80% din backlinking-ul actual se face pe bani sau diferite schimburi. Cat timp va mai tolera Google aceste mici afaceri de link building ramane de vazut…