Like-uri pe Facebook: masura reusitei in social media…
…multe dintre companiile care activeaza aici socotindu-se sau nu populare in acest mediu, in functie de numarul de like-uri. Toti incearca sa stranga cat mai multe like-uri pe Facebook, toti incearca sa gaseasca retete pentru a strange un numar cat mai mare de… „thumbs up”.
Tocmai din acest motiv, nu sunt putini cei care au analizat postarile de pe Facebook, emitand diverse ipoteze asupra continutului generator de like-uri pe Facebook, share-uri, sau comentarii.
Cum adunam cat mai multe like-uri pe Facebook?
Unul dintre ei este Dan Zarrella, el analizand peste 1,3 milioane de postari de pe 10.000 de pagini de brand. Iata ce ne impartaseste:
„In general, cea mai buna strategie pe Facebook, precum si pe alte retele de socializare, este sa creezi mult continut interesant pe care sa il distribui,” … „Pe Facebook, cel mai bine functioneaza continutul vizual. De asemenea, este foarte important sa te exprimi cu pasiune, nu sa fii neutru.”
Lume, lume, haideti la like-uri pe Facebook!
In urma analizei sale, Dan Zarrella a venit cu cateva infografice interesante, din care am scos urmatoarele concluzii, referitoare la caracteristicile postarilor, corelate cel mai strans cu performantele in materie de numar de like-uri pe Facebook.
Asadar:
1. Tipurile de content care atrag un numar mare de like-uri pe Facebook sunt fotografiile, apoi textul, urmat de continutul video si link-uri.
2. Si in ceea ce priveste comentariile, se pastreaza ordinea de mai sus: fotografii, text, continut video, link-uri.
3. Pentru share, lucrurile sunt putin diferite. Aici cel mai bine stau fotografiile, urmate de continutul video, text si link-uri.
4. Postarile care sunt fie foarte scurte, fie foarte lungi, tind sa primeasca un numar mare de like-uri pe Facebook, postarile mai lungi avand lipici si la Share.
5. Spre deosebire de alte platforme social media, posturile ce contin un numar mare de referinte la propria persoana au tendinta sa primeasca mai multe like-uri.
6. Posturile cu un ton neutru primesc, de obicei, putine like-uri. Cele cu ton accentuat negativ tind sa primeasca mai multe comentarii decat postarile pozitive.
7. Din punct de vedere al orarului, continutul publicat mai tarziu in zi primeste mai multe like-uri si share-uri. Like-urile incep sa se stranga cel mai bine dupa ora 8 pm, share-urile putin mai devreme: dupa 6 pm.
8. Postarile publicate sambata si duminica atrag un numar mai mare de like-uri decat cele din timpul saptamanii.