Like pe Facebook pentru ca…
Zi sincer, de cate ori ai apasat butonul Like pe Facebook in ultima vreme? Fie ca ti-a placut cu adevarat ceea ce a postat un prieten, fie ca ti-ai „platit datoria” fata de altul care da Like la tot ce postezi tu, fie ca ai dat Like pe Facebook paginii unei companii pentru ca vrei sa vada lumea sau pentru ca esti chiar interesat de activitatea ei pe social media…ai apasat de multe ori popularul buton, nu-i asa? 🙂
Butonul Like pe Facebook le da putere utilizatorilor sa isi marcheze preferintele si bucuria de a primi aprecieri. Printre preferintele acestora se numara si branduri, companii si astfel butonul a fost luat in vizor de marketeri, care au incercat sa inteleaga ce asteptari au utilizatorii atunci cand dau Like pe Facebook paginii unui brand sau a unei companii…
Companiile de cercetare Exact Target si CoTweet au raspuns la aceasta intrebare printr-un studiu menit sa identifice asteptarile utilizatorilor celebrei retele sociale atunci cand apasa Like pe Facebook-ul unei compami.
Like pe Facebook pentru un brand/ companie inseamna pentru utilizatori:
- 58% dintre cei care dau Like pe Facebook sunt vanatori de discount-uri, mostre si produse gratuite;
- Acelasi procent de utilizatori percepe Like-ul ca pe un „pasaport” care ii va da acces liber la continutul privat pe care brandul/ compania il poate avea;
- 47% se asteapta sa primeasca noutati despre companie/ brand la Newsfeed;
- 39% se asteapta, atunci cand dau Like pe Facebook, ca brandul/ compania care a primit Like-ul sa posteze update-uri, poze, filmulete la Newsfeed;
- 38% se asteapta sa poata impartasi (cu ajutorul butonului Share) informatiile postate de brand/ companie prietenilor, familiei, colegilor de serviciu;
- 37% dintre cei care dau Like pe Facebook unei companii sau unui brand se asteapta ca numele companiei/ brandului sa apara pe profilul lor;
- Iar… 37% nu se asteapta la nimic.
Tu ce asteptari ai cand apesi butonul Like pe Facebook?
Ce se intampla in mintea ta atunci cand dai Like pe Facebook unei companii/ unui brand? Ce asteptari ai din partea companiei/ brandului si cat de mult iti sunt satisfacute aceste asteptari?