lansarea unui nou produs

Lansarea unui nou produs. Te intrebi care este rolul Social Media in aceasta afacere?

In fiecare secunda noi si noi afaceri vad lumina zilei, in online dar si in afara spatiului virtual. Minti pline de ambitie si de idei ingenioase isi croiesc drum printre cetele de consumatori, incercand sa ii inteleaga si sa vina cu noi solutii la nevoile reprezentilor „cererii”. Insa lansarea unui nou produs, oricat de genial, oricat ar rezona cu nevoile pietei, inseamna mai mult decat genialitate. Dincolo de caracteristicile extraordinale ale produsului, dincolo de  detaliile legate de logistica, productie sau distributie, provocarea inceputului isi are cea mai mare greutate in marketing, mai exact in intrebarea:

„Avem un produs nou magnific, dar cum reusim sa convingem oamenii sa il cumpere?”

Lansarea unui nou produs: Social Media raspunde la intrebari

Lansarea unui nou produs presupune, printre altele, comunicarea cu piata pe care este lansat produsul. Insa inainte sa incepi sa emiti informatii, trebuie sa stii exact ce ai de zis si cum trebuie sa zici. E momentul sa apelezi la sfaturile  unui specialist, cunoscut sub numele de Social Media. Acesta iti poate raspunde la numeroase intrebari, cum ar fi:

  • Cine vorbeste despre problema pe care o rezolva produsul meu?
  • Unde se vorbeste despre aceasta problema si in ce limba?
  • Cine sunt liderii de opinie  capabili sa influenteze notorietatea produsului si vanzarile acestuia?

Lansarea unui nou produs: ciuleste urechea la Social Media

Daca vrei sa primesti raspunsuri la aceste intrebari trebuie sa inveti sa fii cu ochii in patru la retelele de socializare, care functioneaza ca o mare camera ascunsa in vietile consumatorilor:

1. Capteaza insight-urile. Monitorizarea retelelor sociale te poate ajuta sa fii la curent cu ceea ce gandesc consumatorii, cu dilemele lor, cu lucrurile care le fac placere sau care, din contra, ii enerveaza la maxim. Implica-te in discutii si sapa adanc problemele care te intereseaza cu adevarat, pentru a gasi cele mai bune metode de abordare a publicului tau tinta. Poti folosi Social Media ca sursa de inspiratie pentru campaniile de promovare sau pentru a-i gasi pe liderii de opinie care te pot ajuta sa iti faci cunoscut produsul.

2. Suport pentru plasarea de continut. Continutul este motorul marketingului, spune o vorba inteleapta. Pentru cei mai multi dintre cei care lanseaza un produs nou, cea mai eficienta si sincera modalitate de a-l promova este prin intermediul unui blog (anexat unui site de prozentare). Aici poate fi spusa, in mod relaxat si pe intelesul oricui, povestea produsului, pot fi explicate in detaliu problemele pe care acesta le rezolva si se pot isca discutii constructive cu utilizatorii.

3. Directii pentru optimizarea continutului. Insighturile regasite pe retelele de socializare te vor sustine in eforturile de optimizare a continutului pentru o mai buna performanta a acestuia, indiferent ca e vorba despre subiecte pentru blog, cuvinte de folosit in tweet-uri sau tipuri de imagini de distribuit prin Pinterest.

Volumul mare de informatii distribuit si promovat pe retelele de socializare poate parea coplesitor. Insa cu intrebarile corecte in minte si cu instrumentele potrivite de marketing, orice noua afacere isi poate gasi aici suportul de care are nevoie pentru a intelege mai bine piata digitala si pentru a deslusi cat mai clar vocea consumatorului.