landing page

Ce este un Landing Page?

Ei bine, in cazul in care nu stiai, un landing page este o pagina pe care „aterizeaza” utilizatorii de internet dupa ce acceseaza un link, indiferent ca a fost generat de o cautare Google, este dintr-un banner, o campanie PPC (Pay Per Click) sau dintr-o campanie de email marketing. Un landing page este locul in care ai ocazia sa il convingi pe utilizatorul de internet si sa il convertesti in cumparator.

Pagina trebuie sa contina un mesaj targetat spre o anumita categorie de public. Din acest motiv, atunci cand construiesti o astfel de pagina, trebuie sa ai in vedere perspectiva cumparatorului, interesele si problemele lui si sa vii cu o solutie atractiva. In lunga ta experienta de internaut, cu siguranta ai dat peste cateva modele de landing page-uri, unele mai reusite, care ti-au captat atentia, altele mai putin reusite, care nu te-au convins sa le acorzi atentia ta.

Cum arata un Landing Page care vinde?

Iata cateva sugestii legate de ce ar trebui sa contina un landing page pentru a-ti fi de folos:

Titluri convingatoare – acestea trebuie sa specifice clar misiunea ofertei, sa scoata in evidenta beneficiul. Este foarte important, de asemenea, ca titlul sa induca actiunea – sa inceapa cu un verb de actiune (ex. Descarca, Invata, Beneficiaza, Inscrie-te, Afla etc.) si sa indemne la o actiunea imediata (Acum!).

Text clar, bine organizat – Textul unui landing page trebuie sa fie consistent, aerisit si sa…incapa intr-o pagina. Impreuna cu titlul, el trebuie sa motiveze indeajuns vizitatorul astfel incat acesta sa actioneze. E bine sa fie prezentate doar caracteristicile si beneficiile clare ale ofertei, fara sa incerci sa impresionezi. Directioneaza-i atentia catre comanda:

landing page

Foloseste testimoniale – marturiile unor clienti multumiti si numele acestora pot face minuni pentru eficienta unui landing page;

Foloseste o imagine simpla care sa prezinte produsul/ serviciul;

Foloseste buline si bold – folosind 3-5 buline poti scoate in evidenta cel mai bine beneficiile produsului; la fel de atractiva pentru ochiul utilizatorului este si boldarea cuvintelor importante;

Organizeaza informatia pe coloane – pentru o structura mai buna, imparte informatia in 2-3 coloane;

Formularul de inscriere/ comanda/ descarcare trebuie sa fie scurt, pentru a nu descuraja vizitatorul;

Foloseste „Acum” pentru a incuraja actiunea imediata: Vezi acum! , Cumpara acum!

Cat mai putine link-uri – pagina de destinatie nu ar trebui sa contina link-uri catre alte pagini ale site-ului, pentru a nu distrage atentia vizitatorului de la scopul initial – acela de cumparare. Singurul link de pe pagina ar trebui sa fie cel de cumparare.

Incorporeaza elementele Social Media in pagina – adauga butoanele de Facebook, Twitter etc. pe pagina si asa impusti mai multi iepuri cu o singura pagina.

Tu ce experienta ai cu Landing Page-urile?

Ce alte elemente ai incorporat intr-o astfel de pagina si ti-au fost de folos?