Cu planul de internet marketing la revigorat
Suntem adesea prinsi intr-o rutina a activitatilor incat uitam sa ne focusam pe ceea ce conteaza cu adevarat. Ne pierdem concentrarea, inspiratia, devenim lenesi si impacati cu asta. Este, fara indoiala insa, la fel de dificil pe cat de esential sa oferim un suflu nou activitatii de internet marketing, pentru ca lucrurile sa nu se erodeze in timp. Daca vedem activitatea de marketing ca pe o cladire, atunci actiunea la care ma refer acum ar putea fi vazuta ca o actiune de reabilitare periodica.
4 sfaturi pentru consolidarea planului de internet marketing
1. Devino un fan al schimbarii – Nu te teme sa incerci lucruri noi. Frica este un element ce consuma oamenii atat din punct de vedere personal cat si profesional. Frica de esec sau de a nu dezamagi te poate tine pe loc sau chiar poate conduce la regres in ceea ce priveste activitatea de internet marketing. Asa ca, in loc sa cazi prada fricii, incearca sa te impaci cu ideea ca e posibil sa apara si greseli pe traseu, greseli pe care le vei vedea ca pe niste experiente de invatarare.
Iata cateva schimbari pe care poti sa le iei in calcul:
- Sondaje de opinie pentru clientii existenti;
- Dezvoltarea de diferite moduri de comunicare cu clientii (prin postari pe blog, abordare social media in toate formele ei);
- Fii curios: pune intrebari liderilor de opinie din industria in care activezi;
- Alatura-te unor grupuri noi de LinkedIn;
- Participa la mai multe evenimente legate de industria ta pentru a culege cat mai multe insight-uri.
2. Calatoria este la fel de importanta ca destinatia – Drumul catre planul perfect de internet marketing este pavat cu multe lectii pe care trebuie sa le inveti. Adu-ti aminte ca aceste lucruri sunt de fapt esentiale pentru a evolua si incearca sa tii cont de fiecare semn in parte. Nu uita ca pentru fiecare esec ori reusita sa documentezi pasii care te-au dus acolo.
3. Mai trage-ti sufletul din cand in cand – E bine cateodata sa faci cativa pasi in spate si sa analizezi cu calm situatia. Doar iesind din valtoarea evenimentelor vei reusi sa privesti „the big picture”. Inainte sa te arunci cu capul inainte in vreo strategie de marketing, ia-ti putin timp pentru a raspunde la cateva intrebari:
- Cine sunt cei vizati de abordarea ta?
- Care va fi mesajul sau strategia de baza?
- De ce trebuie sa incluzi aceasta tactica?
- Cum va pune in practica echipa ta aceasta strategie si care vor fi beneficiile resimtite de clienti?
- Care vor fi costurile – in timp si bani?
4. Pastreaza o minte deschisa – Colaboreaza cu membrii echipei tale pentru a obtine cele mai bune rezultate. Nu vei obtine doar idei noi, ci vei putea obtine si alternative inteligente de folosire a resurselor deja existente.
Toate aceste tactici vin sa sprijine eforturile de internet marketing…
… contribuind la construirea unui plan de marketing mai puternic si mai coerent. O gura de aer proaspat si totul devine parca putin mai clar, nu-i asa?