In cazul in care te intrebai de ce ai nevoie de Internal Linking…
…a venit timpul sa te lamuresti. Ei bine, afla ca motoarele de cautare nu ofera ranking site-urilor ca intreguri, ci fiecarei pagini in parte. Pentru cele mai multe dintre site-uri, pagina-tinta pentru „colectarea” traficului si a linkurilor interne este pagina de start (homepage). Asta nu inseamna ca celelalte pagini trebuie sa fie date uitarii in ceea ce priveste directionarea de linkuri, caci si ele se pot dovedi extrem de pretioase din punct de vedere SEO. Si uite cum am ajuns sa vorbim despre Internal Linking. Pentru a concura in mod eficient in cursa SEO, e nevoie ca fiecare pagina de pe site sa aiba propriul portofoliu SEO.
Despre linkurile ce ii duc pe utilizatori de pe site-uri externe pe site-ul tau stii vreo cateva lucruri – mai ales ca sunt extrem de importante pentru SEO prin transferarea de „link juice” de la primele. Insa trebuie sa stii ca acest lucru este valabil si in cazul linkurilor interne. De exemplu, atunci cand pui pe o pagina de produs link catre pagina de start, o parte din factorul de incredere detinut de homepage in „ochii” motorului de cautare este imprumutat paginii de produs.
Internal linking, din perspectiva utilizatorului
Cum motoarele de cautare vor indexa si clasifica toate paginilor de pe site, este important sa intelegi ca oricare dintre acestea se poate transforma intr-un landing page. Internal linking este o modalitate extrem de eficienta de dirijare a traficului pe site, fiind de mare ajutor utilizatorilor care navigheaza prin continutul publicat de tine.
Internal linking: optimizarea unei experiente
Internal linking poate fi vazut asadar ca un coordonator de trafic: el ii ajuta pe utilizatori sa se deplaseze mai usor pe site-ul tau, trimitand in acelasi timp si semnale luminoase motoarelor de cautare in momentul in care utilizatorii trec de pe o pagina pe alta. Imbunatatirea experientei utilizatorilor si sustinerea procesului de optimizare pentru motoarele fac asadar din internal linking un instrument ce nu trebuie sa lipseasca din trusa niciun posesor de site.
E foarte bun internal linking-ul, mai ales dupa ce page rankul la pagina principala, sau la cele cu categorii incepe sa creasca.