Interface design: fiecare litera conteaza
Sunt multi care nu prea stiu „ce e ala copywriting”, multi care cred ca e…”textul din reclame”, si mai sunt altii care pricep exact care e treaba copywriterilor. Un exemplu de astfel de iluminati ar fi echipa de la 37 signals, care tine o pledoarie cat se poate de convingatoare pentru copywriting, cantarind importanta lui litera cu litera. De ce face parte copywritingul din interface design (design de interfata)? Ei bine, daca gandesti copywriting-ul ca orice litera scrisa, fie ea si de pe un buton al website-ului, te afli pe drumul cel bun, batut si de cei care au scris scrisorica de mai jos.
Interface design…cu drag, copywritingul
„Fiecare litera conteaza.
Copywritingul este interface design. Marile interfete sunt crestate de cuvinte. Crezi ca fiecare pixel, fiecare icoana, fiecare font conteaza? Atunci trebuie sa crezi si ca fiecare litera conteaza. Atunci cand iti „scrii” intefata, pune-te intotdeauna in pielea celor care vor intra in contact cu ea. De ce informatii au ei nevoie? Cum poti sa le oferi aceste informatii in mod clar si succint?
Denumesti un buton Adauga sau Salveaza sau Actualizeaza, sau poate Nou sau Creeaza? Asta inseamna copywriting. Scrii trei fraze sau cinci? Explici prin exemple generale sau intri in detalii? Etichetezi continutul nou ca Nou, Actualizat, Actualizat Recent sau Modificat? (…) Toate aceste detalii conteaza.
In acelasi timp, trebuie sa vorbesti aceeasi limba pe care o vorbeste audienta ta. Doar pentru ca ai creat o aplicatie web nu inseamna ca poti sa te poti folosi de jargonul tehnic dupa cum ai chef. Gandeste-te la clientii tai si la ceea ce inseamna acele butoane si cuvinte pentru ei. Nu folosi acronime sau cuvinte pe care majoritatea nu le intelege. Nu folosi jargon intern. Nu vorbi ca un inginer catre alt inginer. Pastreaza textul scurt si dulce. Spune doar ce e nevoie si nimic mai mult.
Copywriting bun inseamna design bun. Sunt exceptii rare acelea in care cuvintele nu acompaniaza designul. Icoane cu nume, campuri de formulare cu exemple, butoane cu etichete, instructiui pas-cu-pas ale unui proces, o explicatie clara a politicii de ramburs etc. Toate acestea inseamna interface design.”
Copywriting: poteca pentru interface design
Oamenii nu vor ajunge la tine doar pentru ca le furi ochii cu fonturi, culori, forme inspirate, pe ei trebuie sa ii inviti frumos, sa le spui o vorba buna, sa le vorbesti sincer si la obiect, sa ii ademenesti in mod respectuos – cam asta e copywritingul.