Instrumente de monitorizare Social media. Ce „mesterim” cu ele?
Despre importanta utilizarii Social Media in procesul de marketing online al unei companii am tot discutat. Am atins putin si subiectul monitorizarii online, in ceea ce priveste reputatia unei companii, a unui brand sau a produselor unei companii. Azi ne vom muta purin privirea asupra importantei monitorizarii in Social Media si vom lua in vizor cateva instrumente de monitorizare Social Media oferite de prietenul nostru, online-ul, in mod gratuit.
In primul rand sa lamurim ce tintim prin monitorizarea Social Media. Aceste canal popular, atat de uzitat, iti da acces la discutiile pe subiecte care te intereseaza si in care te poti amesteca in mod contructiv. Daca e sa transpunem prin ochii unui brand, monitorizarea Social Media inseamna ca poti vedea unde si ce se discuta despre tine, despre produsele sau serviciile tale, oferindu-ti posibilitatea de a participa la discutii. De ce vrei sa faci asta? Scopul principal, chiar daca nu este cel declarat in multe cazuri, este de a castiga clienti noi.
Insa monitorizarea Social Media nu este folosita doar pentru atragerea de clienti noi, existand si scopuri secundare, deloc de neglijat ca importanta: pentru a crea engagement in randul clientilor deja existenti, pentru a interveni in discutii despre tine, despre produsele tale, pentru a raspunde la intrebari.
Instrumente de monitorizare… pentru toata lumea
Unul dintre instrumentele de monitorizare la indemana oricarui doreste sa le foloseasca fara sa plateasca este Google Alerts. Instrumentul te poate ajuta sa iti optimizezi prezenta in Social Media, astfel incat aceasta sa…dea roade. Alertele Google (www.google.ro/alerts) sunt actualizari la cele mai relevante rezultate Google, bazate pe interogarile pe care le faci. Google iti permite sa setezi ce alerte sa primeste (pe adresa de e-mail sau pe Google Reader), in functie de subiectele urmarite de tine.
Cu atat de multe informatii noi publicate in fiecare zi pe Internet, poate deveni dificil sa tii pasul cu ceea ce se scrie zi de zi pe un anumit subiect. Tocmai pentru a rezolva aceasta problema, Google ti-a pus la dispozitie acest instrument extrem de util numit Google Alerts.
Instrumentul este unul extrem de ascultator: ii spui ce topic-uri sa urmareasca, pe ce fel de continut sa fie cu ochii (bloguri, videoclipuri, discutii, carti), cat de des iti doresti sa primesti notificarile si modalitatea in care acestea iti vor fi livrate: via email sau RSS.
Instrumente de monitorizare Social Media: instructiuni de folosire
Iata ce poti urmari cu Google Alerts, mai exact ce poti sa introduci in campul de interogare:
Cuvinte cheie: prin crearea unor alerte pentru anumite cuvinte importante, de interes pentru companie, poti fi mereu la curent cu noutatile legate de subiectele in cauza. Informatiile pot servi drept materie prima pentru posturi pe blog, newsletter-uri, si te tin „up to date” cu lucrurile noi din industrie.
Numele companiei, al angajatilor, al produselor, al blogurilor companiei etc. pentru a putea fi la curent cu orice informatie legata de companie aparuta in online si pentru a putea participa la eventualele discutii iscate.
Numele competitorilor: asa cum urmaresti subiectele legate de compania si produsele tale, este bine sa fii la curent si cu noutatile legate de concurenti si de produsele acestora.
Informatiile, ajunse in casuta de mail sau pe Google Reader, iti vor fi de real folos in eficientizarea prezentei online. Devine din ce in ce mai clar pentru toata lumea nu e suficient sa ai un website, o pagina de Facebook si un cont de Twitter. Social Media pare floare la ureche, insa in realitate este esentiala putina implicare, putin timp alocat zilnic pentru monitorizare si pentru participare la dialog.