Instrumente de marketing…nou
Si nu, nu este o greseala de redactare… Am citit de curand un articol cu un titlu extrem de inspirat: Marketingul a murit! Traiasca Marketingul! Marketingul nou, cel al secolului retelelor sociale, este unul care s-a adaptat la nevoile consumatorilor de a dialoga cu brandurile organizationale. Mihalea Nicola, CEO The Group, ne spune parerea ei despre transformarile marketingului:
„Eu cred ca monologul in marketing a murit, marketingul este insa o stiinta. Nu o putem ingropa, nu o putem comemora. ”
Indiferent de canalele de comunicare folosite in prezent, indiferent de ce instrumente de marketing folosesc acum marketerii, marketingul nu este in niciun caz mort, ci s-a reinventat odata cu stilul de viata al consumatorilor.
Marketingul exista si va exista atata timp cat o companie este in viata. In acest timp, compania se va folosi de o serie de instrumente de marketing care vor determina produsul, tinand cont de nevoile consumatorilor, adaptandu-se la asteptarile acestuia, inclusiv cele comunicationale.
Brandurile vor continua sa ne vorbeasca, cu ajutorul unor instrumente de marketing noi…
Iar noi le vom comunica impresiile noastre, ca unor prieteni, pentru ca suntem pana la urma prieteni…pe diverse retele sociale. Efectele internetului, caci el este cel care a adus schimbarea in marketing, a deschis ochii marketerilor catre o lume noua, cu reguli si oameni…altfel:
„Internetul este un spatiu cu reguli noi sau, poate, fara reguli, de fapt, si abia invatam cu totii cum se face dristributia pe rafturile acestui spatiu, ce pret se pune pe lucruri. Invatam faptul ca promovarea produsului nu mai este un monolog, asa cum era comunicarea televizata a brandurilor, ci este un dialog intre brand si consumatori”, spune tot Mihalea Nicola, CEO The Group.
Instrumente de marketing noi, adaptate unui mediu in continua schimbare
…mai ales mediul online. Aici au aparut asa-numitii „influencers”, sau liderii de opinie pe care marketerii, prin intermediul unor instrumente de marketing, incearca sa ii…prinda „in plasa”.
De la marketingul centrat pe un singur consumator, am ajuns la ceea ce Seth Godin (cunoscut autor de carti de afaceri) numeste triburi, oameni conectati intre ei in jurul unui lider, impartasind aceeasi idee. Pentru aceste triburi ce „populeaza” un spatiu virtual, marketingul a luat o infatisare noua, modelata dupa regulile… „tribale”.
Adaugam astfel inca un „P” de la „people” celor patru care alcatuiau formula clasica (Product, Price, Place, Promotion ), lansata cu ceva timp in urma de Philip Kotler, pentru constructia unui brand.