influenta sociala

Influenta sociala. Invata sa te faci ascultat

Influenta sociala, asa cum este ea definita de specialistii in materie, este un proces psiho-social de modificare a unor  componente axiologice, comportamentale, afective, cognitive, ca urmare a relatiilor dintre doua obiecte sociale. In termeni mai putin pretentiosi, influenta sociala despre care vorbim noi (cea din mediul online) se refera la felul in care un grup, o persoana influenteaza intr-un fel sau altul comportamentul membrilor cercurilor lor sociale.

Cand spunem Social Media spunem influenta sociala intr-un mod mai mult decat subtil, caci aici nu e loc de tiranie, dictatura sau mai stiu eu ce apucaturi totalitariste. Influenta se castiga cu efort sustinut, auditoriul trebuie fermecat in fiecare zi, iar farmecele trebuie sa nu bata la ochi ci sa vrajeasca prin naturalete.

Influenta sociala. 4 sfaturi care te fac mai puternic in Social Media

1. Invata sa asculti. Nu vorbi mai mult decat cei care te urmaresc in fiecare zi  in online, pe retelele de socializare. Doar daca inveti sa asculti ceea ce au de zis cei care te urmaresc poti sa iesi in evidenta cu solutii pertinente, poti straluci cu adevarat in aceasta jungla sociala. Trezeste-le dorinta de a-si exprima opiniile, de a-si spune oful, fa-i sa se simta confortabil pe mica ta proprietate online si convinge-i sa se intoarca des pe… “mosia” ta!

2. Da inainte de a cere. Suntem obisnuiti cu “super oferte” in spatele carora exista interesele mascate ale celor cu care vorbim. Cat de mult ne surprind ofertele reale, intr-o lume a asteriscurilor? Ei bine, suficient de mult incat sa ramanem cu ochii atintiti catre cei care ne fac astfel de oferte. Asa ca invata sa dai si asteapta-te sa primesti inapoi!

3. Iesi din zona de confort. Independent de Social Media, de marketingul online, exista o vorba care personal mi se pare extrem de adevarata: “Life begins outside your comfort zone.” Invata sa iti pastrezi mintea deschisa si sa nu iti limitezi atentia si cunoasterea doar catre lucrurile standard, confortabile, care pot fi vazute la toti concurentii tai. Fii tu cel care surprinde si “fura”, in mod elegant normal, clientii competitorilor.

4. Nu te impotrivi colaborarilor. “Two heands are better than one” spune o vorba mai mult decat cunoscuta. Asa ca, atunci cand e momentul, accepta sfaturile celor mai intelepti si ofertele de colaborare ale celor care te inspira. Social Media inseamna socializare, nu doar cu cei carora vrei sa le “vinzi”, ci si cu cei care vand la “taraba” de langa tine.

Nu zic ca vei deveni usor un guru in materie de influenta sociala…

…insa trebuie sa faci tot posibilul pentru a aparea in ochii audientei tale ca un…”tip deschis, de gasca” dar care in acelasi timp e bun in ceea ce face. Lasa cravata in sertar si deschide un nasture la camasa, caci altfel nu vei supravietui in aceasta lume!