Identitate vizuala: cartea de vizita a afacerii tale
Elementele vizuale fundamentale ale unei marci: logo, carti de vizita, documente interne, brosuri, site-ul web, materiale publicitare- toate acestea alcatuiesc ceea ce specialistii in marketing denumesc identitate vizuala a unui brand. Mesajul pe care il transmite brandul prin elementele vizuale ar trebui sa fie usor de identificat, memorabil si sa aiba o personalitate care sa starneasca interesul pe termen lung al audientei.
Printr-o identitate vizuala bine conceputa un brand poate castiga o audienta care este bombardata cu informatii si mereu pe fuga. Ceea ce exprima un brand prin identitate vizuala ar trebui sa incite, sa inspire si sa „miste” o generatie imprevizibila si atat de greu de impresionat.
Identitate vizuala: compozitie
Simboluri, forme, imagini, culori sunt cateva dintre elementele care exprima unicitatea vizuala a brandului. Oamenii au tendinta sa isi formeze o parere despre cine esti si ce poti sa faci inainte sa auda ce ai de zis. Probabil de aici si vorba: „Dragoste la prima vedere”… Cultivarea caracterului si a personalitatii brandului completeaza haina cu care ti-ai imbracat brandul – o identitate vizuala bine construita.
Identitate vizuala: fata mereu tanara a brandului
Si daca timpul este necrutator cu chipurile noastre, acelasi lucru il pateste si „chipul brandului” (identitate vizuala). Asa ca, din cand in cand, orice identitate vizuala are nevoie de o operatie estetica. Lucrul acesta l-au inteles marile brand-uri, care au supravietuit deceniilor si ne-au dat o lectie de supravietuire in oceanul de branduri in care inoata.
Iata cateva „schimbari de look” pe care le-au cunoscut cateva dintre cele mai cunoscute branduri la nivel mondial.
O lectie de identitate vizuala ale unor branduri bine „conservate” de-a lungul timpului: