hard sell

Hard sell vs. Soft sell copy

Una din dilemele celui care incearca sa starneasca intentia de cumparare cu ajutorul cuvintelor, a manuitorului de incantatii persuasive, sau pe scurt a copywriterului, este tipul de abordare pentru care ar trebui sa opteze. Exact ca atunci cand vrei sa „agati” o domnisoara intr-un bar si te intrebi daca ar trebui sa te duci direct si sa o ametesti cu cuvinte pompoase, sau poate sa o vrajesti treptat, sa incepi cu simple ocheade… Hard sell sau soft sell? Asta este intrebarea.

Dupa cum in perioada antica au existat diferite scoli de gandire, si copywritingul se imparte in doua scoli la care se poate adera. Directiile posibile sunt: hard sell copy si soft sell copy.

Hard sell copy

Abordarea in acest caz este una cat mai directa, abundand de promisiuni mari si punand presiune pe cititori sau ascultatori.

Acum poti sa slabesti 10 kilograme in 30 de zile, fara dieta sau exercitii fizice. Cu doar o capsula de Blabla vei pierde in greutate chiar din prima zi!

Cate zeci, sute de promisiuni de acest fel  nu ti-au invadat pana acum casuta de mail? Aceasta abordare insistenta, agresiva chiar, este una care nu se mai bucura de mare succes, cel putin nu in mediul online. Exista, insa, si situatii in care o astfel de abordare (hard sell) poate fi alegerea fericita. Este vorba de reducerile limitate, de lichidari de stoc, promotii care se petrec pe perioade de timp limitate.

Soft sell copy: fratele mai putin laudaros al lui hard sell copy

In cea de-a doua tabara este copywritingul care utilizeaza persuasiunea intr-o maniera mai subtila. Tonul adoptat nu preseaza in niciun fel potentialii clienti, ba chiar incearca sa stabileasca o relatie inainte de a incepe vanzarea propriu-zisa. Sunt prezentate beneficiile intr-un mod atractiv, insa nu se insista pe actul de cumparare.

Vrei sa incapi din nou in blugii preferati si nu ai timp si nici rabdare pentru diete sau exercitii fizice? Poti sa incerci noile capsule Blabla care le-au ajutat pe unele utilizatoare sa slabeasca pana la 10 kg intr-o luna. Fii din nou sigura pe tine!

Abordarea soft sell copy este cea cu mai multa trecere in online, majoritatea celor care se folosesc de internet pentru a-si promova produsele axandu-se pe prezentarea beneficiilor si nu pe o vanzare agresiva. Prea putini mai suntem dispusi sa mai credem in caii verzi ai abordarii hard sell si picam in vraja celor care au rabdare sa ne faca sa credem cu adevarat intr-un produs inainte de a-l cumpara.