Greseli frecvente din care poti invata…
Desi multi dintre noi am invatat si invatam de multe ori din greselile proprii, lucru foarte sanatos de altfel, este si mai bine atunci cand reusim sa invatam din greselile altora, nu-i asa? In acest sens, entepreneur.com a pus la punct o lista de greseli frecvente in blog marketing, pentru a-i ajuta pe aceia dintre noi care folosesc blogurile ca instrumente de marketing online.
8 greseli frecvente care „scufunda” traficul pe blogul tau:
1. Titluri nepotrivite. Ca si in presa, un titlu neinspirat poate muta privirile cititorilor in alte directii, indiferent de maiestria articolului. Un continut interesant poate deveni astfel neatractiv daca este „ambalat” intr-un titlu nepotrivit. Pentru a evita o astfel de situatie, este indicat sa tragi cu ochiul la presa de calitate, print sau online, pentru inspiratie…
2. Paragrafe de inceput neinspirate. Cititorii din online sunt o categorie de cititori destul de pretentiosi, in principal din cauza ofertei generoase la care au acces. Asa ca ei trebuie cuceriti din primele randuri, altfel cu siguranta vor cauta ceva mai interesant.
3. Articolul nu este prezent pe site-uri de socializare. Lipsa disemnirarii in Social Media afecteaza grav vizibilitatea blogului, foarte multi cititori ajungand pe bloguri venind de pe Facebook sau Twitter. Asa ca, nu uita sa dai Share articolului de pe blog pe retele sociale!
4. Propozitii sau paragrafe prea lungi. In ceea ce priveste lungimea propozitiilor si a paragrafelor, cititorii au alte asteptari in online fata de presa scrisa. Aici ei cauta articole aerisite, bine structurate, usor de urmarit, pentru a le putea citi si in pauzele scurte de la locul de munca. Asa ca, frazele lungi ar trebui transformate in mai multe propozitii scurte, iar paragrafele prea mari sparte.
5. Post-uri prea lungi. Un articol pe blog ar trebui sa aiba undeva intre 400 si 500 de cuvinte, pentru a nu pune la incercare rabdarea si timpul internautilor. Este important sa fii concis si sa nu epuizezi subiectul, pentru a lasa loc de comentarii din partea cititorilor.
6. Divagarea de la subiect. Abordarea mai multor subiecte intr-un singur articol poate deruta cititorii, asa ca cel mai indicat este sa te concentrezi asupra unei singure teme, iar pe celelalte sa le abordezi in articole viitoare.
7. Tonul prea formal. Este indicati sa nu folosesti excesiv cuvinte din jargon sau un ton pretentios. Maniera de abordare trebuie sa fie una prietenoasa, astfel incat sa atragi cat mai multi cititori.
8. Link-uri nefunctionale. Link-urile din articole trebuie verificate pentru a te asigura ca sunt functionale si ca directioneaza cititorul acolo unde trebuie.
Cele 8 greseli frecvente de mai sus sunt usor de evitat…
…deci in scurt timp ar trebui sa putem sterge cuvantul „frecvente” cand vorbim de ele… Spor la „bloguit”!