Atunci cand creezi si implementezi o campanie publicitara prin intermediul Adwords, plaja de posibilitati este imensa. Fie ca optezi pentru reteaua Search, pentru a ajunge cat mai sus in cautarile utilizatorilor Google, fie ca alegi sa te promovezi prin reteaua Display, pentru a-ti afisa imaginile publicitare pe cat mai multe site-uri relevante pentru clientii afacerii tale, exista posibilitatea ca valul de alternative oferite de Adwords sa te copleseasca si sa… faci cateva greseli frecvente, in capcana carora toti advertiserii cad, mai mult sau mai putin.
Pentru a te feri de ele, iata o lista relevanta cu greseli de evitat cand te promovezi cu Adwords:
- Creativitate versus eficienta
Atunci cand creezi o reclama pentru reteaua Display, creativitatea este un criteriu elementar. Imaginile sunt, intr-adevar, atractive si au sanse mai mari de a converti, insa nu uita de eficienta mesajului. O imagine buna nu reprezinta cheia succesului si nici o sursa nesecata de conversii. Este nevoie de o imagine care sa transmita mesajul corect, oferta, serviciile sau produsele pe care le oferi. Asadar, daca tot ce livrezi este o imagine foarte buna, insa lipsita de fond si informatie clara, poti crea asteptari false, iar utilizatorii vor da click ajungand pe un landing page care, de fapt, nu-i intereseaza. Concluzia? Nu uita sa ilustrezi cat mai clar ceea ce oferi si ce ii asteapta pe cei care-ti vizualizeaza reclama atunci cand dau click pe ea.
- Directionarea traficului direct pe home page
Iti doresti sa castigi trafic cat mai mult pe website-ul afacerii tale? Cel mai probabil creezi anunturi care genereaza click-uri pe homepage. Ei bine, daca ai verificat bounce rate-ul si ai ramas surprins de valoarea acestuia, iata ce faci gresit: nu folosesti landing pages. Atunci cand directionezi traficul pe homepage, obligi utilizatorii sa isi caute singuri informatiile de care au nevoie. De cele mai multe ori, acestia prefera sa iasa de pe pagina ta si sa caute in alta parte, unde li se livreaza direct continutul de care sunt interesati. Solutia? Creaza mai multe grupuri de anunturi cu landing page-uri dedicate, atractive, care insumeaza informatiile cele mai importante pentru utilizatorii pe care ii targetezi.
- Cuvinte cheie prea generale
Daca vrei ca oamenii carora reclama ta le va fi afisata sa se transforme, apoi, in cumparatori sau clienti, trebuie sa renunti la cuvintele cheie prea generale. Altminteri, vei plati click-uri care nu-ti vor intoarce investitia, caci o cautare generala nu inseamna neaparat si interesul de a cumpara/deveni client/converti. Asadar, spre exemplu, pentru un magazin online de imbracaminte, apeleaza la cuvinte cheie mai detaliate decat „haine online”. Adauga genul (de dama, de barbati), specificatii (ieftine, de import, handmade) si orice alt detaliu care l-ar putea interesa pe potentialul tau client. Un tool ingenios, care te va ajuta in alegerea cuvintelor cheie avantajoase pentru tine este Keyword Planner.
- Fara cuvinte cheie negative
Atunci cand creezi o campanie, interesul principal este ca oamenii care cauta anumite servicii si informatii legate de business-ul tau, sa ajunga la tine. Asadar, alegerea cuvintelor cheie este cel mai important pas. Insa, la fel de important este sa alegi si ce utilizatori sa nu ajunga pe website-ul tau, intrucat nu reprezinta potentiali clienti. Aici intervin Negative Keywords, adica cuvintele cheie care sa nu afiseze anuntul tau. De exemplu, daca detii un magazin online de laptop-uri si ai ca unic obiectiv vinderea acestora, nu vei fi interesat ca cei care cauta „curatare laptop-uri” sa ajunga pe site-ul tau, intrucat acestia nu vor sa achizitioneze un nou laptop si nu intra in target-ul tau. Astfel, negative keywords te ajuta sa directionezi cat mai exact anunturile tale spre potentialii clienti.
- Fara teste
Rareori se intampla ca o campanie sa fie eficienta din prima. Multi advertiseri refuza sa faca teste si sa incerce mai multe variante ale unei campanii, mergand pe premiza ca mici ajustari din mers vor duce la un rezultat bun, in final. Ei bine, aceasta este doar o modalitate de a pierde bani. Este recomandat sa creezi mai multe versiuni, schimband elemente cheie, si dupa o perioada de timp sa o pastrezi doar pe cea care converteste cel mai bine. Schimba cuvintele cheie, textele, landing page-urile sau locatiile. Fa acest lucru organizat, modificand doar un element de la anunt la anunt si nu uita sa creezi cate o ipoteza pentru fiecare versiune, astfel incat sa stii exact care este elementul care o diferentiaza si care poate aduce (sau nu) rezultate.