Google keywords, cheia catre un SEO reusit
Sa ne gandim la continutul pe care il publicam pe internet ca la aluatul pentru o prajitura. Ei bine, pentru a fi gustat si placut de cat mai multa lume aluatul nostru trebuie sa contina anumite ingrediente, cum ar fi creativitate, originalitate, utilitate etc. Exista insa un ingredient magic, care ii imbie pe „pofticiosi” la aluatul nostru minune. Este vorba de Google keywords.
Cuvintele magice care asigura vizibilitatea continutului tau delicios au insa o caracteristica pe care multi dintre cei care fac SEO nu o iau in considerare: adaugate in exces, cam taie pofta de mancare, iar aluatul devine extrem de gretos pentru „spiderii” Google, care taie repejor din ranking.
Adeptilor crezului „umplutura de cuvinte cheie” le dedic urmatorul grafic, simplu si la obiect, referitor la utilizarea cuvintelor cheie in text, din punct de vedere cantitativ:
Sursa : copyblogger.com
Google Keywords, cu…masura
„Gramajul” ideal pentru Google keywords in text este intre 1% si 4% din totalul cuvintelor folosite. Insa 4% implica, dupa parerea mea, ascunderea unor cuvinte cheie in denumirea imaginilor cuprinse in articol, astfel incat cititorul sa nu fuga repejor de pe pagina, iar Google sa nu ne ia la ochi.
Un alt lucru de retinut sta in densitatea cuvintelor cheie. Acestea nu trebuie sa fie concentrate in niciun caz in primul paragraf al articolului, pentru ca Google sa nu le miroasa, si la fel si cititorii. Deci fii bland cu primele 200 de cuvinte din text si nu presara prea multe cuvinte cheie.
Google keywords si cateva reguli de baza
Iata cateva reguli generale in ceea ce priveste folosirea cuvintelor cheie in text, astfel incat sa functioneze in optimizarea continutului pentru motoarele de cautare si, in acelasi timp, sa nu deranjeze:
1. Include cuvintele cheie in Heading 1 (titlu): Primul loc in care trebuie sa apara cuvintele cheie este chiar titlul articolului. Atentie, nu include mai mult de un heading 1 in articol!
2. Adauga cuvintele cheie si in Heading 2 si Heading 3: Aceste heandinguri ar trebui sa apara in text pentru o optimizare cat mai buna pentru motoarele de cautare.
3. Mentioneaza cuvintele cheie in primul paragraf: Urmatorul loc in care ar trebui sa pozitionezi cuvantul cheie este primul paragraf din articol. E si mai bine daca reusesti sa il strecori in prima fraza.
4. Denumeste imaginile din articol cu cuvintele cheie alese: Asa vei putea adauga la optimizarea ta mai multe cuvinte cheie decat poate vedea cititorul…cu ochiul. Ai grija insa ca imaginea sa aiba legatura cu Google keywords folosite.
5. Creeaza anchor text (partea vizibila a unui hyperlink) cu cuvintele cheie. Cum roboteii Google sar de pe o pagina pe alta prin link-urile din text, incluzand cuvintele cheie in partea vizibila a link-urilor, vei atrage atentia motorului de cautare asupra continutului tau.
Nu uita, asadar: Consumul excesiv de Google keywords dauneaza grav sanatii…SEO!