Conform unui studiu publicat de Google, 10% din utilizatori doresc să obțină rezultate detaliate, prezentate într-un format cuprinzător, susținut de cifre și date statistice atunci când caută ceva pe internet. 10% e un procentaj încurajator pentru generația de copywriteri și content marketeri pasionați de scris și dornici să creeze conținut util, relevant, de interes pentru public. Te identifici aici?
Ce sunt articolele „in-depth”?
Dacă da, vei știi exact ce vrem să spunem când vorbim de articolele „in-depth”. Și dacă nu, nu-i nimic, îți explicăm noi.
Articolele „in-depth” vehiculează un conținut valoros, cu substrat, un conținut documentat, redactat de oameni dedicați travaliului creator și care nu scriu doar de dragul de a-și mișca degetele cu viteză pe tastatură – scriu pentru a transmite ceva organizat temeinic, non-superficial, intră mai mult decât în detalii, intră „în profunzime”.
În mod deloc surprinzător, Google a depistat această tendință și a inclus articolele „in-depth” sau „în profunzime” în rezultatele căutărilor online.
Cât de bine funcționează de fapt această opțiune?
Câteva teste (e mult spus, dar de dragul ilustrării, vom folosi acest termen), au arătat că rezultatele obținute în materie de articole „în profunzime” sunt cel puțin… inconcludente.
De ce? Simplu: ceea ce Google pare să clasifice ca articol „in-depth” sunt de fapt articole care conțin un minim de 2000 de cuvinte (de obicei, undeva între 2000 și 5000), scrise și semnate de brand-uri mari (diverse ziare, periodice, online consacrate etc.).
Dominația brand-urilor ne face să ne întrebăm care sunt,de fapt, criteriile care definesc un articol in-depth… există criterii? Calitatea sau valoarea semantică a conținutului mai sunt reflectate de rezultatele căutărilor noastre online și mai ales, mai merită oare să investești în redactarea de conținut util, valoros, profund?
Noi credem cu tărie că DA!
Și nu înseamnă că orice scriere ieșită din mâinile tale trebuie să fie de proporții sau de o importanță colosală, însă articolele de care ești cu adevărat mândru trebuie să fie optimizate pentru căutările in-depth.
Iată cum:
Adaptează schema markup pentru articolul tău!
Să începem cu începutul, puțin html (exact, hyper text markup language) nu strică niciodată! Google folosește metadate optimizate pentru a identifica și a indexa în mod adecvat conținutul redactat de tine, așadar e important să te asiguri că îi „dai de lucru” prin utilizarea următoarelor elemente:
- Meta Tag-uri (pentru SEO);
- Descriere;
- Dată de publicare;
- Titluri sau antete;
- Cuprinsul articolului (body);
- Imagini adaptate pentru „crawl” și indexare.
Nu ești familiar cu toate acestea? Nici nu trebuie, sunt o mulțime de instrumente de tip „editor de text” pe care le poți utiliza pentru a beneficia de o structură adaptată din punct de vedere SEO pentru articolele tale cum ar fi Genesis Framework de la WordPress sau Scribe.
Numerotează paginile și legitimează conținutul stufos!
Pentru îmbunătățirea experienței utilizatorilor (discutabil, zicem noi), mulți preferă să divizeze articolele în mai multe pagini.
Însă, o paginație adecvată (da, realizată în html) este mult mai indicată. Concret, utilizarea elementelor acestui limbaj de marcare cum ar fi rel=next și rel=prev permite algoritmilor utilizați de Google să identifice și să clasifice conținutul articolelor tale.
Revendică paternitatea literară a conținutului scris de tine!
În acest sens, Google’s Authorship Markup este un instrument excelent care face ca orice scrii în mediul online — pe site-ul tău sau al altcuiva — să poată fi conectat cu profilul tău global de autor.
Mai multă vizibilitate pentru tine (grație fragmentelor de text sau snippets) și de ce nu, creșterea ratei de accesări? Ai doar de câștigat!
Optimizează-ți logo-ul!
Prin intermediul logo-urilor, Google le oferă utilizatorilor un fel de preview sau o privire rapidă pentru a descoperi sursa articolului.
Iată cum îți poți optimiza logo-ul pentru căutările in-depth:
- Conectează-ți site-ul cu profilul tău Google+
- Alege logo-ul
- Personalizează-ți logo-ul prin intermediul opțiunii Organizational markup!
Implementează opțiunea FCF pentru conținutul restricționat
Nu e un pas obligatoriu, dar e binevenit în caz că îți dorești ca anumite fragmente din conținutul restricționat sau poate chiar tot conținutul să devină indexabil de către Google.
Dacă te regăsești în afirmația de mai sus, atunci instalarea protocolului FCF (First Click Free) de la Google ar putea fi ceea ce îți trebuie.
FCF face chiar mai mult decât să permită indexarea conținutului tău de către Google și să faciliteze afișarea acestuia în căutările de profil. Datorită FCF, utilizatorii care sunt redirecționați către site-ul tău de la pagina cu rezultate vor putea să acceseze tot conținutul articolului tău.
Evident, de îndată ce vor accesa orice alt link care direcționează spre conținutul restricționat, vor fi nevoiți să se înregistreze.
Creează conținut de valoare
Nu în mod involuntar, am păstrat ce e mai bun pentru final – conținutul. Conținutul este esențial și trebuie să fie valoros nu în sens peiorativ, ci propriu.
Cuvintele alese trebuie să transmită ceva, să însemne ceva, să aibă greutate, să poarte un mesaj important. Pentru ca articolele tale să figureze pe lista rezultatelor in-depth, este necesar să fii original și creativ, să nu tratezi cu superficialitate scrisul, dar și să fii dedicat – aici, devotamentul pentru scris se va reflecta prin construirea unor articole de minim 2000 de cuvinte.
Google va aprecia devotamentul prin includerea articolului tău pe lista rezultatelor in-depth, așa că, nu mai amâna și începe să scrii chiar acum.