google analytics

Google Analytics: instrumentul de care ai nevoie

Daca detii un site, indiferent ca e blog personal, blog business, magazin online, revista online, ai ajuns probabil in punctul in care iti doresti sa afli cum merge site-ul tau din punct de vedere al traficului. In acest sens, Google vine cu o unealta mai mult decat esentiala pentru supravietuirea site-ului tau: Google Analytics.

Acest instrument online iti permite sa afli care sunt paginile cele mai accesate si cele mai putin populare, cum navigheaza utilizatorii pe site-ul tau, care sunt principalele surse de trafic, ce cuvinte cheie iti aduc cei mai multi utilizatori sau cuvintele care atrag cel mai de calitate trafic de pe motoarele de cautare si multe altele.

Ce este Google Analytics?

Daca nu ai inca o imagine clara a intrebuintarii acestui intrument online, trebuie sa stii ca Google Analytics este cel mai bun tool gratuit pentru analiza statisticilor referitoare la trafic si vizitatori.

Desi mai exista si alte instrumente online care functioneaza in acest sens, Google Analytics este de departe cel mai complex , oferind foarte multe informatii despre vizitele pe site-ul tau si in acelasi timp oferind si posibilitatea integrarii altor unelte utile, ca Google Adwords, Google Adsense. Rapoartele oferite de Google Analytics iti vor oferi exact informatiile de care ai nevoie, prin definirea in prealabil a unor variabile custom. Dar despre ce poate sa faca exact Google Analytics vom vorbi intr-un articol viitor, momentan propun sa ne concentram asupra procedurii de adaugare a site-ului in Google Analytics.

Cum adaugi un site in Google Analytics

Pasul 1. Dupa ce te-ai logat, trebuie sa dai click pe optiunea Add new account:

google analytics

Pasul 2. Adaugi adresa site-ului tau, fara http:// , apoi selectezi tara si apesi continue.

google analytics

Pasul 3. Dupa ce completezi campurile nume si prenume si accepti conditiile site-ului, iti mai ramane doar un ultim pas: Copierea codului javascript furnizat de Google Analytics in codul site-ului tau. Trebuie sa ai foarte multa grija insa unde introduci acest cod pentru ca profilul tau sa fie validat cu succes. El trebuie introdus exact inainte de inchiderea tag-ului </head (daca folosesti WordPress, trebuie sa mergi la Appearace -> Editor -> header.php – acesta este fisierul pe care trebuie sa il modifici).

google analytics

(codul din imaginea de mai sus este doar un exemplu, pentru a ajunge la un cod valid trebuie urmati toti pasii descrisi)

Dupa introducerea codului, trebuie sa astepti cateva ore pana la maxim 48 de ore, pana cand acesta este validat. In momentul in care zaresti bifa verde in dreptul adresei URL, inseamna ca totul este ok, iar Google Analytics a inceput deja sa inregistreze si sa analizeze traficul de pe site.