termeni seo partea iiAsa cum am promis, iata si continuarea glosarului de termeni inceput aici.

Iata care sunt cei mai folositi termeni SEO (continuare):

Impresie – aparitia unei pagini in paginile cu rezultatele cautarii oferite de motorul de cautare (SERPs)

Pagini indexate – paginile unui website care au fost adaugate pe lista de pagini pe care un motor de cautare le-a vazut si inmagazinat.

Keyword (cuvant cheie) – un cuvant (sau fraza) folosit de utilizator pentru a face o interogare pe un motor de cautare, sau cu care vrea sa asocieze un fragment de continut de pe o pagina web.

Keyword Density (densitatea cuvintelor cheie) – procentul sau numarul de repetari ale unui cuvant cheie pe o pagina.

Keyword Stuffing – cunoscut si sub denumirea de keyword spam, se refera la repetarea excesiva a unui cuvant cheie pe o pagina web, in speranta ca motoarele de cautare vor observa si asocia continutul paginii cu acel cuvant. Aceasta tehnica poate atrage penalizarea paginii.

Landing Page – o pagina care se incarca atunci cand un utilizator da click pe un link aparut in pagina de rezultate a motorului de cautare.

Link Bait – o pagina care a fost proiectata cu unicul scop de a atrage back links. Aceste pagini au de cele mai multe ori un puternic caracter util sau distractiv si devin virale prin intermediul retelelor de socializare.

Link Building – atragerea de link-uri catre un site sau o pagina web.

Link Exchange – o tactica folosita de webmasteri prin care acestia fac schimb de link-uri. Aceste tipuri de link-uri sunt de obicei considerate de slaba calitate de catre motoarele de cautare.

Long Tail – o interogare extrem de specifica realizata pe un motor de cautare. Aceste tipuri de interogari sunt de obicei targetate mai putin de catre website-uri decat interogarile scurte. De exemplu, atunci cand cauti „palarie”, motorul de cautare iti va oferi un numar extrem de mare de rezultate, insa pentru „palarie masculina verde cu pana”, rezultatele vor fi mai putine, insa cu o relevanta crescuta.

Mega Tags – linii de cod apartinand titlului website-ului, care le ofera robotilor motoarelor de cautare informatii despre pagina. Acestea includ titlul, descrierea si cuvintele cheie. Este important ca aceste informatii sa existe, pentru ca motoarele de cautare sa poata culege informatii despre website-ul tau.

Nofollow – o comanda care previne ca motoarele de cautare sa urmareasca un link sau o pagina web, in functie de cum a fost folosita.

Noindex – o comanda care previne ca motoarele de cautare sa indexeze o pagina.

Non Reciprocal Link – un link prin care un site face trimitere catre un alte site, cel de-al doilea site necontinand link-uri catre primul. Acest tip de link tinde sa cantareasca mai mult in ochii motoarelor de cautare decat link-urile „la schimb”.

Organic Search Results (rezultatele cautarii organice) – rezultatele oferite de motoarele de cautare, nepromovate de acestea. Rezultatele platite apar, in general, in cutii colorate in partea de sus, jos sau dreapta a paginii de rezultate.

Page Rank – cunoscut si sub numele de „link juice”, page rank-ul unei pagini este determinat cu ajutorul numarului de back link-uri care fac trimitere la site, relevanta acestora si alti factori.

Page View – actul incarcarii unei pagini atrage un singur page view. Reincarcarea paginii adauga la numaratoare inca un page view.

Pay Per Click (PPC) – un sistem publicitar prin care se percepe un cost pe fiecare click facut de un utilizator pe un ad.

Reciprocal Link – un schimb de link-uri realizat intre doua site-uri, in care fiecare site face trimitere prin link-uri catre celalat. Acest tip de link-uri nu este bine vazut de motoarele de cautare.

Redirect – metoda folosita pentru a trimite un user de pe o pagina pe alta. Se foloseste de obicei atunci cand o pagina este stearsa sau mutata.

Robots.txt – un fisier din cadrul unui site care informeaza motoarele de cautare ce anume pot verifica si indexa si ce nu.

ROI – acronim pentru „return of investment”, indica cresterea sau micsorarea veniturilor, pe baza unor investitii.

Search Engine Robots (robotii motoarelor de cautare) – software-uri care colecteaza informatii de pe site-uri, inclusiv link-uri, apoi urmaresc link-urile catre alte site-uri si repeta procesul. Aceste programe stau la baza rezultatelor pe care ni le ofera motoarele de cautare atunci cand realizam o interogare.

SEM – „search engine marketing”, este o combinatie intre SEO, listari platite/publicitate si alte activitati conexe, folosita pentru cresterea expunerii in rezultatele  oferite de motoarele de cautare si pentru cresterea traficului pe site.

SEO – „search engine optimization”, se refera la procesul de optimizare a paginilor web si de atragere de link-uri, in vederea cresterii page rank-ului si a traficului pe site.

SERP – „search engine results page”, este pagina afisata de un motor de cautare dupa realizarea unei interogari.

Sitemap – o pagina a unui site care face legatura catre paginile de nivel superior ale unui site (uneori chiar toate). Aceasta imbunatateste accesul pe site al robotilor motoarelor de cautare si ii ajuta pe utilizatorii care se ratacesc pe site.

SMM – „social media marketing”, se refera la procesul de promovare a unui site prin intermediul social media.

Social Bookmarking – un marcaj catre o pagina a unui site care s-a dovedit utila, care a fost postat pe retelele de socializare.

Social Media – distribuirea de informatii, opinii sau stiri pe bloguri, forumuri, retele de socializare ca Facebook si Twitter, sau site-uri de rating ca Reddit.

Spammer – un utilizator care posteaza informatii inutile in multiple locuri de pe internet, pentru a obtine ceva sau pur si simplu pentru a irita alti utilizatori.

Spider – robot al motoarelor de cautare (vezi „Search Engine Robots”)

Time on Page – perioada de timp petrecuta de un utilizator pe o pagina inainte de a trece la urmatoarea.

Toolbar Page Rank – o valoare intre 0 si 10, alocata de Google pentru a descrie importanta / gradul de incredere acordat unei pagini. Este calculata pe baza mai multor factori, inclusiv relevanta link-urilor. Cu cat este mai mare numarul, cu atat creste nivelul de incredere acordat de Google. Valoarea este actualizata o data la cateva luni.

URL – „uniform resource locator”, se refera la adresa atribuita unui site.

UGC – „user generated content”. Comentarii pe blog-uri sau forumuri, review-uri – acestea sunt exemple de continut generat de utilizatori, la care isi poate aduce contributia orice utilizator de Internet.