feedback negativ

De ce e bine sa primesti si feedback negativ

Ti-a fost tot timpul teama de comentariile negative pe care ai putea sa le primesti pe blogul companiei? Ba mai mult, ai sters toate comentariile care nu te ridicau in slavi? Ei bine, rau ai facut! Conform unui studiu realizat de University of Utah si University of Connecticut, postarea exclusiva de comentarii pozitive afecteaza negativ credibilitatea unui blog, iar prezenta unui feedback negativ strecurat printre laude nu face decat sa dea un aer veridic impresiilor pozitive.

Este de preferat asadar sa le permiti angajatilor si celorlalti utilizatori sa posteze nu doar aprecieri pozitive, ci sa mai arunce din cand in cand si cate un comentariu mai acid. S-a demonstrat ca doar asa blogul poate castiga credibilitate, acest lucru atragand mai multi vizitatori.

Feedback negativ bun

Cum se explica faptul ca un feedback negativ poate conduce la un raspuns pozitiv din partea utilizatorilor? Daca de obicei cititorii se asteapta ca blogurile business sa contina multe comentarii pozitive (si destul de plictisitoare), multe dintre ele contrafacute, atunci cand apar si comentariile negative, interesul si receptivitatea cititorilor creste semnificativ.

Daca vei permite angajatilor sa posteze critici moderate privind produsele sau serviciile tale, nivelul loialitatii si numarul cititorilor va creste semnificativ. Crede si cerceteaza acest aspect si te vei convinge ca nu sunt doar vorbe goale! Feedback-ul negativ nu face decat sa incite, sa provoace la discutii si sa ofere posibilitatea comentariilor pozitive sa devina mai vizibile si mai credibile.

Feedback negativ. Atentie, a nu se depasi doza recomandata!

Daca un feedback negativ moderat este recomandat din cand in cand, nu este bine sa exagerezi, acest lucru putand avea efect contrar. Studiul amintit recomanda sa pastram criticile negative la un nivel de 15-20%. Tot el ne recomanda sa nu restrictionam comentariile negative, insa in acelasi timp ne sugereaza sa le evitam pe cele neconstructive, care nu fac decat sa discrediteze compania.

In concluzie, feedbacuk-ul negativ constructiv, nu cel venit din partea angajatilor, este o adevarata comoara, fiind un real ajutor in gasirea problemelor potentiale inainte ca acestea sa devina majore. De acesta nu trebuie sa ne ferim, ci trebuie sa il folosim la potential maxim in interesul nostru.