Fani pe Facebook: Wanted!

De cand ne-am mutat cu mic cu mare in online, mai exact pe retele sociale, brandurile s-au vazut nevoite sa ne urmareasca… Transformate, in timp, in adevarati exploratori ai spatiului Social Media, brandurile isi duc existenta vanand un numar cat mai mare de fani. In acest scop, procente deloc de neglijat din bugetele de marketing ale companiilor se indreapta continuu catre spatiul virtual. Eforturile financiare si creative ale brandurilor de a se face remarcate intr-un spatiu atat de aglomerat au fost rasplatite de utilizatorii Facebook (cea mai importanta retea sociala la noi in tara), care au apasat cu zecile, sau chiar sutele de mii pe butonul Like aferent paginii companiei/ brandului.

Iata care sunt brandurile cu cel mai mare numar de fani pe Facebook din Romania:

fani pe facebook

Mesajul acestor branduri circula cu o viteza ametitoare pe internet, iar in acelasi timp numarul de fani pe Facebook creste serios in fiecare zi. Ce valoare are insa numarul de fani pe Facebook pentru brand? Transformarea Like-urilor in vanzari nu este floare la ureche, iar prezenta pe Facebook este cel mai adesea cunatificata prin capitalul de imagine. Monica Cacina, specialist marketing la Best Jobs, este de parere ca „lipsa prezentei pe reteaua sociala nu duce la o pierdere de capital, ci mai degraba la ocolirea oportunitatii de a-l spori”- citeaza revista Business Magazin.

Un numar mare de fani pe Facebook: mijloc, nu scop…

…lucru pe care nu il inteleg, din pacate, unele companii.fani pe facebook

Dintre miile de fani pe Facebook, o parte isi imbunatatesc opinia despre brand, altii gasesc  o oferta convenabila si se transforma in cumparatori, iar altii pur si simplu exista ca un numar.

„Este mult mai usor sa atragi fanii decat sa-i pastrezi sau sa ii mentii implicati”, dezvaluie Grant McKenzie, vicepresedintele de marketing al Ursus Breweries. Din acest motiv, mai multe companii ar trebui sa se concentreze asupra unor indicatori ca interactiunea, rata de raspuns sau frecventa cu care revin indicatorii, decat strict asupra numarului de fani pe Facebook.

Brandurile impartasesc in mare parte o opinie comuna asupra experientei pe Facebook, vazand-o ca pe o componenta din strategia de comunicare, fara a putea veni cu date exacte pentru procentele de vanzari datorate Facebook.

Intre timp, comunitatile online ale brandurilor cresc de la…click la click, pastrand deschise toate oportunitatile pe care le poate aduce numarul mari de fani pe Facebook. Ce e de retinut, insa, este ca si in acest caz, ca in multe altele, accentul nu trebuie sa cada doar pe cantitate, ci si pe calitate atunci cand vine vorba de interactiunea online dintre brand si utilizatori.