Facebook search si Google search sau batalia dintre SEO si Social Media
La intersectia dintre SEO (Search Engine Optimization) si Social Media se afla un punct fierbinte de discutie pentru marketerii din mediul online. Cei mai experimentati dintre acestia sunt de parere ca motoarele de cautare si Social Media sunt mai putin eficiente ca si canale distincte in cadrul unui program de marketing online. In contextul evolutiei permanente a comportamentului cautarii de informatii, cand mai toti dintre noi ne asteptam sa primim rezultate de o acuratete cat mai mare, exista o multitudine de motive pentru care are sens integrarea functiilor SEO cu functiile retelelor de socializare (Social Media).
Dintre motivele care vin sa sustina integrarea celor doua se remarca aspectul tehnologic a carui evolutie s-a constatat a fi de neoprit. Asadar, din punct de vedere tehnologic ne “lovim” de doua tendinte.
1. Google integreaza elemente sociale in rezultatele cautarii
Motoarele de cautare care au inceput sa devina din ce in ce mai influentate de retelele de socializare, incorporand continut din surse sociale (video, bloguri, imagini) in rezultatele standard de cautare. Toate motoarele de cautare importante primesc permanent feed-uri din partea Twitter si Facebook.
2. Facebook Search ataca piata motoarelor de cautare
De cealalta parte a baricadei, din partea retelelor de socializare, avem Facebook care a implementat de curand un algoritm de cautare inovator. Acesta combina rezultatele motoarelor de cautare cu popularitatea pe care o are fiecare din acestea in randul membrilor retelei de socializare a unui anumit utilizator.
Cu alte cuvinte, Facebook Search combina rezultatele cautarii unui anumit user cu felul in care au raspuns acelorasi rezultate cei din reteaua lui de socializare. Acest lucru ne-ar putea lasa iluzia unor cautari limitate… De fapt creste acuratetea rezultatelor obtinute in urma cautarii, ajutandu-ne sa trecem peste frustrarea cauzata de un volum mare de rezultate care nu ne folosesc.
Facebook search vs. Google search – cine castiga batalia?
Facebook, cu cei peste 600 de milioane de utilizatori are un potential extraordinar de optimizare a cautarilor si de dezvoltare cu adevarat a fenomenului Social Search. Motoarele de cautare traditionale lucreaza de mult timp la personalizarea rezultatelor obtinute prin uneltele Bookmarks, Favourites din browserul de internet, dar informatiile retinute nu se compara cu baza de date imensa pe care o foloseste Facebook Search pentru optimizarea cautarii.
Opinia specialistilor in domeniu este ca vom observa o manifestare progresiva a influentei retelelor de socializare asupra motoarelor de cautare si viceversa. Competitia pentru suprematia asupra cautarii sociale se va tine intre gigantul Google – care va adauga din ce in ce mai multe functii sociale cautarii si gigantul Facebook – care va introduce din ce in ce mai multe functionalitati de cautare platformei sale.
Cei care vor arbitra aceasta competitie vor fi in mod cert utilizatorii.
(Feedback -ul este binevenit)
Nu prea cred ca va depasii Facebook google-ul…
Nu ne ramane decat sa stam in fotoliile noastre, cu laptopul in brate, si vom vedea… 😉
@simona nu îl va depăşi, asta e clar mai ales că acum recent cei de la google au scos google+1.