Observa-ti evolutia cu Facebook Insights

Ai petrecut pana acum multe zile si ore organizand prezenta pe Facebook a business-ului tau si ai inceput deja sa prinzi incredere si chiar putin curaj in acest sens. Gasesti in fiecare zi continut nou si interesant care te iti ingrasi „burta” de like-uri, peste cele date de prieteni si familie. Daca asa stau lucrurile pentru tine, nu e deloc rau, asta nu inseamna insa ca poti sa te culci pe o ureche, ci ca trebuie sa  duci eforturile activitatii de Facebook la urmatorul nivel. Iar unul dintre instrumentele care te poate ajuta sa faci acest lucru se numeste Facebook Insights.

 Facebook Insights

Facebook Insights la datorie

Acum ca ai o vechime de cateva luni in spatiul Facebook, poti sa incepi sa analizezi exact cu ce tip de continut rezoneaza audienta ta si cu care nu, pentru a-ti perfectiona targetarea si a-ti eficientiza eforturile.

Analizeaza continutului. In cazul in care nu stiai deja, Facebook Insights este un pachet free oferit de platforma, pus la dispozitie tuturor administratorilor de pagini. Acesta se poate dovedi un aliat extrem de pretios.

Facebook Insights colecteaza o multime de date despre pagina ta, de la numar de vizite, reach si pana la informatii demografice sau legate de nivelul de angajament. Poti vedea cum s-a conectat cu audienta cu fiecare bucata din continutul publicat de tine. Ai in fata ta o situatie a numarului de oameni care ti-au vizualizat fiecare postare („Reach”), au dat click pe ea („Engaged users”/ Utilizatori interesati) sau au comentat/ dat like/ share (”Talking about this”). Poti de asemenea sa vezi cum au functionat anumite tipuri de continut – fotografii, videoclipuri, linkuri, intrebari – comparativ cu altele.

Analizeaza audienta. Cine sunt fanii tai? Sunt abia iesiti de pe bancile scolii sau…au deja nepoti? Cati te-au „placut” dand click direct pe butonul Like de pe pagina si cati au facut acest lucru prin intermediul unui plugin extern? Facebook Insights iti raspunde. Statisticile oferite te pot ajuta sa livrezi continut mai bine targetat si sa cresti comunitatea. In cazul in care audienta ta cuprinde multi adolescenti, poate nu ar fi rau sa mai scapi cate un LOL din cand in cand in posturile tale. Daca multi dintre cei care au dat like paginii au facut acest lucru prin intermediul unui plugin (de pe site, blog), gandeste-te cum poti face ca butoanele sa sara mai usor in ochi utilizatorilor.

facebook insights

Tu ai testat Facebook Insights pana acum?

Ce date furnizate de acest instrument ti s-au parut cu adevarat utilie? Ai folosit pana acum informatiile pentru a-ti remodela strategia pe Facebook, pentru a-ti schimba vocea etc.?