facebook business

Facebook business: latura business a retelei de socializare

Pentru ca nu de putin timp Facebook este folosita nu doar pentru socializarea unor grupuri de prieteni ci si pentru actiuni de marketing online, de curand reteaua sociala a lansat un ghid online care explica pas cu pas cum Facebook poate fi folosit corect si eficient de companii. Actiunea este privita de unii ca o reactie la presiunea creata de asteptarea noii retele sociale concurente, Google +, totusi acest lucru pare sa nu fie valid in urma reactiei anterioare Google+, care a inceput sa inchida toate profilurile de companii.

Google justifica actiunea spunand ca reteaua (momentan limitata ca numar de utilizatori) va fi dedicata in exclusivitate persoanelor fizice. Se pare ca  greutatea care apasa Facebook la gandul ca un noua retea puternica ii va face concurenta s-a injumatatit, lasand ingrijorarea doar fata de castigarea audientei non-business.

Facebook Business: nu este o reactie la aparitia Google+…

…actiunea primind o bulina alba din partea companiilor care gaseau dificila initierea in “tainele” Facebook business. Continutul instructiunilor care iti stau la indemana pentru folosirea corecta a retelei de socializare poate fi accesat pe pagina Facebook.com/business, Facebook considerand aceasta pagina “un centru online de educare”, dupa cum scrie presa internationala.

Ghidul pentru Facebook business- latura retelei de socializare dedicata companiilor- cuprinde o serie de pasi explicativi printre care se numara cum sa iti setezi pagina de brand/profilul, cum sa creezi publicitate targetata sau cum sa interactionezi cu fanii tai si sa raspunzi la intrebari.

Pagina Facebook Business nu vine cu noi optiuni…

…ci trebuie vazuta doar ca un “manual de utilizare” al retelei de catre companii, cu multe informatii relevante si raspunsuri la intrebarile frecvente.

Facebook Business poate fi vazut totusi ca un “atac” subtil la adresa Google+, care nu incurajeaza companiile sa initieze si sa dezvolte activitati de marketing pe retele sociale.

“Facebook permite companiilor mici sa isi creeze o prezenta sociala bogata, sa isi construiasca reputatie si sa puna la punct cel mai puternic instrument de marketing – word of mouth”, a declarat un purtator de cuvant al Facebook. “Am creat Facebook.com/business pentru a facilita si mai mult accesul la cunostintele necesare construirii unei pagini eficiente de brand”.

Vom vedea care va ramane pe viitor atitudinea  Google+ fata de profilurile business si cum se va duce multa asteptata “batalie” intre cei doi giganti, Facebook si Google.