Astazi, toti cumparatorii sunt inteligenti, priceputi, in goana dupa timp si se afla intr-o necesitate perpetua ca nevoile lor sa fie indeplinite in doi timpi si trei miscari.
Indiferent ca o fac de la birou, in masina, metrou, cand asteapta la rand intr-un magazin, oamenilor le place sa acceseze internetul dintr-o varietate de motive; indiferent ca o fac pentru cumparaturi, informatii sau conversatii cu prietenii. Din acest motiv, calitatea UX, experienta utilizatorului, face o diferenta foarte mare.
O componenta sau trasatura importanta a experientei utilizatorului ar trebui sa fie aceea de a oferi utilizatorului posibilitatea de a gasi, accesa, analiza sau cumpara produse si servicii cu usurinta.
Atunci cand vine vorba de realizarea si implementarea strategiilor de marketing, experienta utilizatorului este, de multe ori, neglijata. Iar aceasta observatie vine tocmai de la cei 96% de utilizatori ai telefoanelor mobile care au navigat la un moment dat pe un site neoptimizat pentru dispozitivul lor. Si mai ingrijorator pentru marketeri, 79% dintre acestia au recunoscut ca au parasit site-ul tocmai din cauza acestui motiv.
Pentru a oferi utilizatorului o experienta online corespunzatoare, continutul ar trebui sa fie dinamic, sa includa servicii de suport clienti si sa aiba compatibilitate in functie de dispozitiul pe care are loc navigarea.
De ce experienta utilizatorului ar trebui sa fie preocuparea ta principala
Numarul mare al utilizatorilor de telefoane mobile a schimbat perspectiva oamenilor in ceea ce priveste achizitiile sau orice alt fel de interactiuni desfasurate online. Desktopul a pierdut mare parte din utilizatori in favoarea smartphone-urilor.
Telefoanele mobile sunt, astazi, mai integrate decat oricand, astfel incat fiecare utilizator este de 5 ori mai predispus de a parasi orice site neoptimizat pentru telefonul mobil. Daca detii o afacere, acest lucru inseamna pentru tine o scadere considerabila a conversiilor si poate chiar afecta reputatia brandului tau.
Marketerii de succes iti vor confirma ca, de fapt, experienta utilizatorului este cheia de a facilita conversiile. Conform profesorului Edward Tufte confuzia cauzata de aglomerarea continutului tin de esecul designului, nu de atributele informatiilor. Solutia o reprezinta aceea de a fi clar, concis si accesibil audientei tale tinta.
De asemenea, continutul este vital pentru experienta utilizatorului. Unul dintre cele mai bune mijloace de a transmite un mesaj audientei tale este prin publicarea unui continut cu care acestia sa poata interactiona. Potrivit unor statistici recente, 82% din utilizatori vor sa citeasca continut relevant pe blogurile companiilor.
Un continut bine optimizat si structurat pentru motoarele de cautare este un ingredient esential pentru imbunatatirea experientei utilizatorului. Nu doar ca te va ajuta sa cresti autoritatea site-ului, dar vei reusi sa livrezi utilizatorilor raspunsuri relevante.
Unde se incadreaza experienta utilizatorului?
O strategie de marketing de continut reusita, care sa livreze rezultatele dorite, necesita o planificare atenta. Exista 5 nivele care trebuie parcurse pentru obtinerea unei strategii de marketing de continut de succes:
1. SEO
Seo Off-Page pentru incepatori
10 metode prin care Social Media sprijina eforturile SEO
Cum iti imbunatatesti strategia SEO cu ajutorul Facebook
SEO si Content Marketing: schimbari si sugestii
Optimizare site pentru motoare de cautare (SEO) – o necesitate, nu o optiune!
2. Experienta utilizatorului
3. Strategie de continut
Strategia suprema de Content Marketing
4. Creare de continut
5 greseli frecvente in Marketingul de Continut
5. Distribuirea continutului