La sfarsitul anilor ’90 si inceputul mileniului 3, internetul devenea un serviciu din ce in ce mai important pentru business-uri si organizatii. Google incepea sa prinda contur ca cel mai puternic motor de cautare al online-ului, iar webmasterii incepeau sa inteleaga importanta page rank-ului pentru pozitia in rezultatele afisate de motoarele de cautare (SERPs).

evolutia seo

Pentru a obtine un Page Rank cat mai mare, webmasterii au inceput in acea perioada sa apeleze la mai multe tactici SEO:

  • Link-uri platite
  • Impanzirea paginilor cu cuvinte cheie
  • Link farming
  • Text ascuns
  • Deghizare (cloaking)
  • Continut duplicat
  • Comentarii SPAM pe bloguri

Toate aceste metode erau special proiectate pentru motoarele de cautare, pana in punctul in care utilizatorul de internet era total eliminat din ecuatia succesului. Spre exemplu, un fragment de continut de pe o pagina putea sa contina atat de multe cuvinte cheie incat devenea aproape ininteligibil pentru vizitatorii umani. Cum motoarele de cautare nu erau pe vremea aceea la fel de sofisticate ca in prezent, tacticile webmasterilor dadeau roade, atragand Page Rank.

Evolutia SEO in peste 15 ani

Intre timp, industria SEO a cunoscut schimbari importante, pe masura ce robotii Google si-au… „rafinat” metodele de lucru. Ce era acceptat inainte nu mai trece acum de radarul Google, atragand penalizari usturatoare ce dauneaza grav performantei site-ului in zona cautarilor organice.

In prezent, SEO se concentreaza pe utilizatori. Asta inseamna ca optimizarea trebuie sa functioneze ca o mana de ajutor data vizitatorilor si potentialilor clienti.

Iata cateva exemple de tehnici SEO de actualitate:evolutia seo

  • Titluri si meta tag-uri compuse cu atentie
  • Cercetarea aprofundata a cuvintelor cheie
  • Social marketing
  • Link-uri externe (inbound links / backlinks) de calitate
  • Structurarea continutului pe pagina
  • Oferirea unei experiente pozitive utilizatorilor

Calitatea continului publicat a devenit o emblema a calitatii afacerii tale, pe care, daca o pui in pieptul unei strategii solide de social media, va incanta ochii utilizatorilor si ai motoarelor de cautare.

Teoria care spune ca SEO ar fi murit pluteste de ceva vreme in mediul online. Adevarul este ca SEO nu a murit, ci doar s-a tansformat. Asa cum Google si-a modificat de-a lungul anilor algoritmii, asa si practicile SEO au cunoscut modificari. Mai mult, nu vorbim doar de o tranformare SEO, ci de o adevarata evolutie.

Intr-un mediu suprapopulat, a devenit din ce in ce mai important sa faci lucrurile cum trebuie, atat pentru utilizatori, cat si pentru motoarele de cautare. In articolele urmatore, vom incerca sa deslusim impreuna secretele noului SEO si sa punem la cale un plan de cucerire a motoarelor de cautare.