evolutia marketingului

Evolutia marketingului intr-o societate mereu online

Lumea marketingului a fost zguduita serios in ultimii ani de o forta subestimata atunci cand si-a facut aparitia: Social media- acest  titan al marketingului, care i-a luat prin suprindere pe multi marketeri, o parte dintre ei traind inca in negare… Evolutia marketingului a fost influentata enorm de spatiul virtual si de posibilitatile de interactiune directa intre brand si consumatori, iar ceea ce unii numesc doar „unelte de marketing” sunt de fapt mult mai mult de atat.

Aparitia social media a schimbat enorm mediul de marketing traditional si evolutia marketingului in ultimii ani. Toate companiile, de la cele mai mici pana la corporatiile multinationale, s-au grabit sa isi creeze pagini de Facebook, conturi de Twitter si bloguri, pentru a mentine o legatura cat mai stransa cu clientii existenti si cei potentiali. Cat de bine au facut asta, variaza de la caz la caz…

Un studiu realizat de Branding Forward Project ne dezvaluie exact ce forte au influentat evolutia marketingului in ultimii ani:

evolutia marketingului

Evolutia marketingului: prioritati noi

Rugati sa identifice ce factori au mai mare impact asupra stretegiei de marketing pe termen lung, brand marketerii au dat urmatoarele raspunsuri:

  • 35% dintre ei au afirmat ca se concentreaza pe experienta traita de consumator
  • 27% se concentreaza pe aplicarea ideilor pe suporturile media inovatoare
  • 27% privesc brandul dintr-o perspectiva holistica
  • 24% se concentreaza pe masurarea eficientei strategiei

Evolutia marketingului si a strategiilor adoptate de marketeri este una continua…

…aceasta fiind influentata de mediul in continua schimbare, din punct de vedere al tehnologiei informatiei si al celor care utilizeaza aceasta tehnologie. Totul devine sau ar trebui sa devina mult mai personal si, desi poate fi greu/ imposibil sa vorbim cu fiecare client sau potential client in parte, trebuie sa ii comunici ceva personal fiecaruia dintre cei ce te asculta. Paradoxal? Nu.

Evolutia marketingului inseamna in primul rand acceptarea ca acum foarte multi dintre cei cu care vorbesti stiu ce este marketingul… Poate ca e putin mai greu sa faci un numar de magie cand in public sunt multi care iti cunosc trucurile, nu-i asa?